מבזקיםמשפטי/פלילי

חמישה קטינים נעצרו בחשד להצתת רכבים ממניע טרור

חקירת משטרה החלה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים, לאחר שבאמצע החודש שעבר בשני מקרים שונים, חשודים רעולי פנים השליכו דליים ובהם חומר דליק לעבר רכבי הסעות ממוגנים בסילוואן. מהחקירה במשטרה עולה כי מעשה חמור זה בוצע על מנת שבהמשך הדרך יידו חשודים אחרים (יתר חברי החוליה) בקבוקי תבערה לעבר רכב ההסעות בכדי לגרום להצתתו. מזימתם של החשודים סוכלה בעקבות זיהוי וערנות של שוטרים שאבטחו את הציר והנוסעים בו באותה העת.

בעקבות המקרים, נפתחה חקירה בימ"ר ירושלים ממנה עלה כי חברי החוליה הינם קטינים תושבי סילוואן, חלקם בני אותה משפחה. בפעילות שבוצעה בתחילת החודש ע"י בלשי ימ״ר ירושלים יחד עם יס״מ ירושלים ולוחמי מג״ב, נעצרו בבתיהם כלל חברי החוליה החשודים בייצור, הכנה וזריקת בקת"ב, שיגור חומר נפיץ, סיכון לחיי אדם בנתיב תעבורה – הכל עפ"י החשד ממניע טרור. חמשת החשודים שנעצרו בבתיהם, הינם בני 15-16 בלבד – תושבי סילוואן.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבית המשפט, ועם סיום החקירה וביסוס תשתית ראייתית, בימים האחרונים הוגשה נגד ארבעה מהחשודים הצהרת תובע ומעצרם הוארך עד להיום (17.7). היום צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדם כתבי אישום בבימ"ש המחוזי בירושלים, ולבקש את מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ולהיאבק במפגעים, פורעי חוק ומפרי סדר שינסו לפגוע באזרחים או בכוחות הביטחון, ולשמור על שלום הציבור ובטחונו."

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה

Back to top button