חדשות חוץמבזקים

לוקהיד מרטין-סיקורסקי מסרה למארינס את מסוק ה-CH-53K השביעי

לוקהיד מרטין-סיקורסקי מסרה לאחרונה את מסוק ה-CH-53K השביעי לכוחות המארינס בארה"ב. המסוק הינו הראשון בחוזה הייצור בקצב נמוך השני (LRIP 2), אשר נחתם בשנת 2019 והשלישי אשר נמסר לפני תכנון זמן המסירות הראשוני בתוכנית המסוק. עם מסירת המסוק, יפעילו כוחות המארינס שבעה מסוקי CH-53K בניו-ריבר, ג'קסונוויל, צפון קרולינה.

כיום, מתוך מסגרת תוכנית כללית לייצור של 200 מסוקים, שישה מסוקים מצויים בשלבי ייצור מתקדמים בפס הייצור בקונטיקט, ארה"ב – מהם שניים נוספים צפויים להימסר למארינס עד סוף השנה הנוכחית. עשרות מסוקים נוספים נחתמו לייצור, כולל ארבעה מתוך 12 עבור מדינת ישראל, כחלק מחוזה שנחתם מול הצי האמריקאי כעסקת מכירה צבאית למדינה זרה (FMS). המסוקים הראשונים צפויים להימסר לישראל בגרסה הבסיסית (לפני התקנת מערכות ייעודיות נוספות) בשנת 2025.

צילום: לוקהיד מרטין

מסוקי ה-CH-53K מתוכננים להחליף בהדרגה את מסוקי ה-CH-53D "יסעור" של חיל האוויר, אשר פועלים במגוון משימות כבר מעל 50 שנה. המסוקים החדשים מביאים עימם יכולות חסרות תקדים, בהן שרידות גבוהה בשדה הקרב, בטיחות, יעילות והפחתת עומס העבודה מצוות האוויר. בנוסף, התמיכה הטכנית במסוק קלה, יעילה וזולה יותר לעומת המסוקים הוותיקים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: לוקהיד מרטין

כוחות המארינס הכריזו לאחרונה על מבצעיות ראשונית (IOC) למסוקי ה-CH-53K. שלב המבצעיות הראשונית מהווה ציון דרך משמעותי ביותר לתוכנית המסוק, כצעד האחרון לפני פריסה מבצעית ופעילות מלאה כחלק מהצרכים המבצעיים של המארינס. המבצעיות הראשונית (Initial operational capability) הושגה בפעילות משותפת של לוקהיד מרטין-סיקורסקי, הצי האמריקאי והמארינס, לאחר השלמת שלב ההערכה והניסויים המבצעיים הראשוניים (IOT&E) שכלל מגוון רחב של ניסויי טיסה, במתארים רבים, אשר נועדו לוודא את יכולותיו של המסוק לפעול בהתאם לתכנון. בנוסף, השלמת המבצעיות הראשונית סוללת את הדרך לאישור לייצור בקצב מלא למסוקי ה-CH-53K במהלך שנת 2023.

צילום: לוקהיד מרטין

כלל מסוקי ה-CH-53K ביצעו במצטבר 3,000 שעות טיסה, במהלכן הוצגו יכולות המסוק במגוון רחב של תרחישים וניסויי טיסה, בשילוב עם כוחות קרקעיים וצוותי אוויר וקרקע. בין הניסויים שבוצעו: טיסה בתנאי ראות ירודים (DVE), 350 נחיתות בספינות, תדלוק אווירי – ביום ובלילה, כולל תוך נשיאת משקל חיצוני של 27,000 ליברות, מעבדת אקלים לעמידה בטמפרטורות של בין 40- ל-50 מעלות, פריסה מוטסת של כוחות נבחרים מחטיבה, הדגמת ירי חי ממקלע שהותקן במסוק ועוד. בנוסף לניסויים הטיסה, תהליך המבצעיות הראשוני כלל טיסת ניסוי שלא הוגדרה מראש: המסוק השלים את חילוצו של מסוק MH-60S-Knighthawk של הצי שביצע נחיתה קשה בשטח הררי וגבוה בקליפורניה. המשימה, שארכה כיומיים, הייתה משימתו הראשונה של מסוק ה-CH-53K בכוחות המארינס. מסוק ה-MH-60S-Knighthawk שקל כ-15,200 ליברות (כ-7 טון) ונמצא על רכס בגובה 12,500 רגל. המשימה שנדרשה הייתה לשאת אותו משם למרחק של 23 מייל לשדה התעופה בישופ, קליפורניה, להמשך תיקון, ובוצעה בהצלחה.

Back to top button