מבזקיםמשפטי/פלילי

דו"ח הרשות השופטת: יותר תיקים טופלו ונסגרו בשנת 2021 מאשר תיקים שנפתחו

היום (ראשון) פורסם דו"ח הפעילות השנתי של הרשות השופטת לשנת 2021. בדו"ח מוצגים נתונים על אודות פעילות בתי המשפט ובתי הדין בערכאות השונות נכון ליום 31.12.2021, והוא מאפשר מבט מעמיק על פעילותה של הרשות השופטת, הכולל את מספר התיקים שנפתחו ונסגרו בשנת 2021 בפילוח לפי מחוזות וסוגי הליכים, האורך הממוצע של "חיי" תיק, מלאי התיקים, מספר השופטים המכהנים בערכאות השונות ועוד.

שנת 2021 התאפיינה בשיפור במדד קצב סגירת התיקים (CR; קצב שמיעת התיקים), שהוא מדד המשקף את היחס שבין מספר התיקים שנסגרו בשנה אל מול מספר התיקים שנפתחו באותה שנה ברשות השופטת. בשנה זו עמד המדד על 103.4% – קרי, יותר תיקים טופלו ונסגרו בשנת 2021 מאשר תיקים שנפתחו. זוהי התוצאה הטובה ביותר ביחס למדד זה בשמונה השנים האחרונות.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות אמרה: "כחלק ממגמת השקיפות שלאורה פועלת הרשות השופטת, אנו רואים חשיבות רבה בשיתוף הציבור בדו"ח השנתי – אשר ממחיש את היקפי פעילות המערכת לשנת 2021, וכולל מידע רב ונתונים כמותיים על אודות סוגי ההליכים הנדונים בה והישגיה בשנה החולפת. מגמת השיפור העקבית במדד קצב שמיעת התיקים בכל הערכאות משקפת את האיכות והיעילות של השירות שניתן לציבור על ידי הרשות השופטת. המדד ממחיש את הפעילות המאומצת שנעשתה בשנה זו, חרף אתגרי הקורונה, על ידי כלל השופטים, הרשמים ועובדי הרשות השופטת, והוא מסייע למערכת לבחון באילו דרכים ניתן להמשיך ולשפר את השירות הניתן לציבור".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מנהל בתי המשפט, ד"ר השופט יגאל מרזל: " הדו"ח השנתי מספק תמונת מצב על היקפי הפעילות בבתי המשפט בערכאות השונות ובסוגי ההליכים המגוונים, והוא משקף את העומס הרב שבו נתונה הרשות השופטת. הדו"ח מהווה כלי ניהולי המאפשר לנו להשתפר כל העת, וזו הזדמנות טובה להודות לשופטים ולעובדים על עשייתם בשנת 2021".

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Back to top button