מבזקיםתאונות דרכים

אוטובוס עם כ-30 קשישים הדרדר בכביש 1, הנוסעים נלכדו, לוחמי אש הוזעקו לחלץ

אוטובוס פרטי עם כ – 30 נוסעים מבוגרים, סטה לפני זמן קצר (שני) מהכביש ונוטה על צידו, בשדה בצד הדרך, בכביש 1 לכיוון ירושלים סמוך למחלף ענבה. הנוסעים, שנלכדו באוטובוס נזקקו לחלוץ. צוותי כב"ה הוזעקו למקום והחלו בפעולות חילוץ הנוסעים והעברתם לכוחות הרפואה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים לפצועים במקום טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שמיר-אסף הרופא 4 פצועים במצב קל. עדיין נמשך חילוץ הנוסעים מהאוטובוס והעברתם לכוחות הרפואה. כאשר יוחלט לגבי כל אחד האם לפנותו לבית החולים.

חובש רפואת חרום במד"א ליפא הירש, סיפר: "הגענו למקום עם כוחות גדולים, ראינו את האוטובוס נוטה על צידו בשדה בצד הדרך, הנהג יצא מהחלון והנוסעים ישבו באוטובוס , הם בהכרה מלאה וללא פציעות שנראות לעין, אנחנו מסייעים להם לצאת מהאוטובוס ומבצעים במקום מיון ראשוני לוודא מי זקוק לטיפול רפואי ופינוי להמשך בדיקות בבית החולים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבי מונק, ומוטי פורייס חובשים במד"א – הצלה פתח תקווה שהיו מהראשונים להגיע למקום סיפרו; "כשהגענו למקום הבחנו באוטובוס נמצא בתעלה במדרון בשדה הפתוח לצד הכביש , כלל הנוסעים היו בהכרה בתוך האוטובוס אך נזקקו לחילוץ דרך חלונות האוטובוס. בשלב זה אנחנו בודקים את הנוסעים שסובלים מחבלות ומכות יבשות , ומצבם מוגדר קל."

ארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית בתגובה לתאונה: "משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב לשנות חשיבה בכל הקשור לצמצום התאונות והנפגעים מהרכבים הכבדים. אנו קוראים לשרת התחבורה להציל נפשות כל עוד היא בתפקידה ולאמץ לאלתר את תוכנית ההדרכות והבטיחות שהוגשו לגורמים הרלוונטים במשרד על ידי ארגון הנהגים המקצועי של נהגי האוטובוסים. על כלל גורמי המקצוע לשנס מותניים כדי למנוע את התאונה הבאה. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

אבי פרעס חובש איחוד הצלה מסר: "כוחות כיבוי פעלו לחילוץ 38 מנוסעי האוטובוס שחלקם מחכים בזירה להסעה חילופית ואינם נזקקים לקבלת טיפול רפואי. שאר הנפגעים שנזקקו לקבלת טיפול רפואי טופלו בזירה ע"י חובשים מאיחוד הצלה מכלל סניפי הגזרה כולל סיוע של צוות אמבולנס של איחוד הצלה".

מבית החולים שמיר אסף הרופא נמסר: "עם קבלת ההודעה על התאונה של האוטובוס במחלף ענבה הוכרז אר"ן במרכז הרפואי שמיר ואנו ערוכים ומוכנים לקליטת מטופלים. עד כה הגיעו 4 מטופלים, כולם במצב קל."

בוחני התנועה של משטרת ישראל הגיעו לזירה ואוספים ממצאים, במסגרת חקירת נסיבות התאונה.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א
צילום: דוברות אחוד הצלה
צילום: דוברות הצלה פתח תקווה
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל
צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

Back to top button