מבזקיםמשפטי/פלילי

הערעור נדחה, אלון קסטיאל ישוחרר: "ועדת השחרורים לא סופרת את הקורבנות"

בית המשפט המחוזי בנצרת, בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים, דחה היום (שני) את העתירה נגד שחרור של האסיר אלון קסטיאל, והחליט כי הוא ישוחרר, אך עם הגבלות כגון איסור כניסה לערים תל אביב, רמת גן וגבעתיים.

בסיומו של פסק הדין נכתב: "….כפי שכבר נפסק לא אחת, ועדת השחרורים היא גוף מעין שיפוטי והביקורת השיפוטית על החלטותיה מוגבלת לתחומי ההתערבות המוכרים של בתי המשפט על גופים מעין שיפוטיים. בית משפט יתערב בהחלטות של ועדות שחרורים רק במקרים בהם השתכנע, כי נפל פגם בהחלטה בהתאם לאחת מהעילות המוכרות במשפט המינהלי. בית משפט אינו יושב כערכאת ערעור על ועדות שחרורים אלא כערכאת ביקורת ובשל כך בית המשפט אינו שם את שיקול דעתו במקום שיקול הדעת של ועדת השחרורים גם אם סבור שהיה מגיע להחלטה אחרת, אלא הוא בוחן האם נפל בהחלטה פגם משפטי, היינו האם ההחלטה מבוססת על שיקולים פסולים או שהיא לוקה בחוסר סבירות קיצונית. היינו הבחינה היא האם החלטת ועדת השחרורים היא החלטה סבירה שהיתה רשאית לקבל גם אם קיים מתחם רחב של אפשרויות שכולן לגיטימיות. כל החלטה במסגרת מתחם זה היא סבירה ואין מקום להתערב בה. בהחלטתנו הקודמת מצאנו, כי נפל פגם בהחלטה לאחר שוועדת השחרורים לא קיבלה עמדה עדכנית של כל נפגעות העבירה בהתאם לחוק זכויות נפגעי עבירה. פגם זה תוקן ואף לאחר שוועדת השחרורים שמעה את נפגעות העבירה שביקשו למסור עמדה, היא הוסיפה תנאי להחלטה של איסור כניסה לתחומי תל אביב במשך כל תקופת הרישיון והדיון אף נדחה לצורך הכנת תכנית שלפיה מקום מגוריו ועבודתו של המשיב יהיו מחוץ לעיר תל אביב וכאמור בהמשך הוסיפו גם את הערים רמת גן וגבעתיים. לאחר שעיינו בדברי נפגעות העבירה ראינו שהן חוזרות על חששן מאינטראקציה כלשהי עם המשיב ועל כן לענין זה אנו מבטלים את אפשרות הכניסה לעיר תל אביב לצרכי טיפול שהתירה ועדת השחרורים וקובעים, כי איסור הכניסה לעיר תל אביב יהיה מוחלט גם לצורך קבלת טיפול. לענין זה רש"א תתאים את התכנית כך שתימנע כל כניסה של המשיב לתחום הערים תל אביב, רמת גן וגבעתיים."

עוד נכתב כי: "למעלה מהדרוש נציין כי נפגעות העבירה אף יכולות לפעול בהתאם להוראות חוק מגבלות על חזרתו של עבריין מין לסביבת נפגע העבירה. חוק זה מקנה הגנה נוספת לנפגעות העבירה למניעת כל מגע או מפגש בינן לבין מי שפגע בהן. מצאנו, כי ועדת השחרורים בחנה את כל השיקולים הרלבנטיים בהתאם להוראות החוק והגיעה למסקנה לאחר שערכה את האיזונים ביניהם, כי יש להיעתר לבקשה לשחרור מוקדם. לא מצאנו כי מדובר בהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני שיש מקום להתערב בה או שוועדת השחרורים חרגה מהסמכות המוקנית לה על פי חוק ועל כן בנסיבות אלו אנו מורים על דחיית העתירה."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

יו"ר נעמת, חגית פאר, על החלטת בית המשפט: ״וועדת השחרורים לא סופרת את הקורבנות ומפלטן האחרון, בית המשפט, שגה קשות ולא השכיל לתקן את העוול הנורא. איך זה בכלל עולה על הדעת שתחילה וועדת השחרורים דנה בשחרור עבריין המין מבלי שנתנה אפשרות לנפגעות להציג את עמדתן ושינתה גישה רק אחרי סערה ציבורית? לאחר מכן, בחרה הוועדה להתעלם מטיעוני הקורבנות. קסטיאל מצטרף לשורת אישים שזכו ליחס vip מהוועדה ובהם משה איבגי, רונן ביטי, ניסו שחם ועוד״.

Image by VBlock from Pixabay

Back to top button