בריאותמבזקים

שירות ייחודי במרכז הרפואי פדה-פוריה: מרפאת הרדמה לבעלי צרכים מיוחדים

לפני כשנה נפתחה במרכז הרפואי פדה-פוריה מרפאה ייחודית לסדציה (הרדמה) עבור ילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים. המרפאה נותנת שירותים רפואיים תחת סדציה\הרדמה לילדים וצעירים בעלי צרכים מיוחדים עד גיל 21 . בעזרת תיכנון קפדני כל הבדיקות הדרושות מבוצעות בביקור אחד תחת, סדציה אחת. מדובר במגוון רחב של בדיקות אפשריות, כולל בדיקת רופא ילדים, עיניים, א.א.ג, בדיקות דם ובדיקות עזר כגון, EKG, EEG, אולטראסאונד, אקו-לב ועוד. ריכוז כל הבדיקות לביקור אחד מייעל את הטיפול, ומקטין את מספר הביקורים בבתי חולים, ולכך חשיבות רבה בשגרת היומיום של הילד והוריו.

הוריה של אביגיל, היו אובדי עצות, מדובר בילדה מיוחדת על הרצף האוטיסטי, שנמצאת במעקב קרדיולוגי מזה מספר שנים. אביגיל מסרבת לשתף פעולה במהלך פרוצדורות רפואיות פשוטות יחסית, כמו בדיקות דם ובדיקות מדדים רפואיים. לקראת טיפול שיניים מורכב התבקשו ההורים להביא תוצאות של בדיקות רלוונטיות. כשאיריס האם, שמעה על האפשרות לבצע את הבדיקות במרפאת סדציה המותאמת לילדים בעלי צרכים מיוחדים, היא הזדרזה לפנות למרפאה במרכז הרפואי פדה-פוריה. " הגענו למרפאת סדציה לבצע את הבדיקות, הרגשנו שאנחנו מקבלים שרות אישי ומקצועי. הצוות הרפואי המיומן טיפל באביגיל ברגישות של אנשי רפואה המנוסים באופן הטיפול הנדרש עבור ילדים מיוחדים".

ד"ר אמיר בר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים ומנהל מרפאת הסדציה מסביר, "המרפאה ייחודית ברעיון המאפשר למעשה בדיקות וטיפול מקיף ורב-תחומי, תוך ביצוע כל הבדיקות והטיפולים הנחוצים, בהליך אחד תחת סדציה אחת. הגישה היא "רפואה מותאמת אישית" לכל ילד. עוד בשלב הכנת הביקור, יש לתאם את כל הבדיקות והמומחים אחד בצמוד לשני בלוח זמנים מדויק, וזאת על מנת לצמצם למינימום את זמן הסדציה. בנוסף, נעשה מאמץ לסייע ולהקל על ההורים גם בתחום הבירוקרטי, למשל בקבלת ההפניות וההתחייבויות השונות. בביקור עצמו, התרופות שנבחרות לסדציה הן בהתאם למספר וסוג הבדיקות הנחוצות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"כאן יכולנו לקבל שרות אישי ורגשי …זה סוג של קסם המאפשר טיפול מותאם לכל ילד. לדעתי מדובר בבשורה גדולה וחשובה שרצוי שתושבי הצפון יכירו ויעריכו". סיכמה איריס.

צוות המרפאה מורכב מהצוות המקצועי והמיומן של יחידת טיפול נמרץ ילדים: ד"ר אמיר בר, מנהל יחידת טיפול נמרץ ילדים, ד"ר אחמד אגברייה, רופא בכיר ביחידה וגלית דוד, אחות אחראית טיפול נמרץ ילדים. המנהלת האדמיניסטרטיבית של המרפאה, מנהלת מחלקת קבלת חולים במרכז הרפואי, איילה אליצדק.

צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה

Back to top button