מבזקיםפוליטי / מדיני

מיכאלי אחרי ניצחונה בפריימריז לראשות העבודה: "לא רצינו את הבחירות האלה"

יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, נשארה לפני זמן קצר (שני) דברים, לאחר ניצחונה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, בפעם השנייה ברציפות.

בפתח דבריה, הודתה מיכאלי לחברי המפלגה וציינה את זכייתה של לונה סלפטר במדליית הארד: "ערב טוב חברות וחברים, לפני הכל, ברכות גדולות ורבות ללונה סלפטר שזכתה במדליית ארד באליפות העולם בריצת מרתון. ריצה למרחקים מאוד מאוד ארוכים. כמו לונה, הערב הוכחנו שגם מפלגת העבודה כאן לריצה למרחקים מאוד מאוד ארוכים. חברות וחברי הכנסת הנהדרים של מפלגת העבודה, ראשי רשויות, מזכירות ומזכירי סניפים, מנהלי המוסדות הדמוקרטיים של המפלגה, הנהלת המפלגה, עובדות ועובדי מפלגת העבודה המסורים, אנשי ונשות המטה והלשכה שלי, וכמובן חברות וחברי מפלגת העבודה היקרות והיקרים. תודה. תודה על האמון, תודה על המנדט להמשיך לעבוד בשבילכן ובשבילכם. להמשיך להוביל את מפלגת העבודה, להמשיך להלחם על הערכים שלנו. העובדה שזאת הפעם הראשונה מאז שיש פריימריז במפלגת העבודה שהמפלגה בוחרת מחדש ביו"ר שלה, מעידה על השינוי העמוק והמרגש שעשינו."

מיכאלי הציגה את חזונה לעתיד המפלגה: "מפלגת העבודה בוחרת בהמשכיות. מפלגת העבודה בוחרת להמשיך ולבנות את עצמה מחדש. מפלגת העבודה בוחרת ביציבות. זה המשך של אותה יציבות שאפיינה את סיעת העבודה בקואליציה הכל כך חשובה שהיינו חלק ממנה. הניצחון הזה הוא ניצחון לערכים. הוא ניצחון לערכים שאנחנו מאמינות ומאמינים בהם והערכים שאנחנו נלחמות ונלחמים ונמשיך להלחם עליהם. האמון האדיר שקיבלתי מכם היום, הוא המשך של האמון שבנינו בינינו במהלך השנה האחרונה. הרי רק לפני שנה וחצי כל זה נראה בלתי אפשרי, אבל אני התעקשתי, נלחמתי ולא ויתרתי. עשיתי את מה שנראה אז בלתי אפשרי והיום – מפלגת העבודה בוחרת להמשיך את התנופה הזאת בכל הכח. בשנה הזאת בנינו את המפלגה מחדש, הקמנו את ממשלת השינוי והתחלנו לקיים את ההבטחות שלנו אליכם. מפלגת העבודה היום היא מפלגה חזקה, מפלגה מאוחדת. וכן, זאת בחירה בנאמנות, נאמנות לדרך, נאמנות להבטחות שרק התחלנו לקיים. המפלגה נתנה לנו מנדט להמשיך ולייצר שינוי, מנדט להמשיך ולהביא יציבות, ביטחון לאומי, ביטחון כלכלי וביטחון חברתי. מפלגת העבודה הוכיחה היום שהיא מפלגה שרואה מאוד מאוד רחוק."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
מתוך דף הפייסבוק של מרב מיכאלי

עוד הוסיפה השרה ואמרה: "מפלגת העבודה לא מוותרת. לא מוותרת על הערכים שלנו, לא מוותרת על הציונות, לא מוותרת על מדינת ישראל האהובה שלנו. לא רצינו את הבחירות האלה, עשינו כל שביכולתנו כדי למנוע אותן, אבל עכשיו כשהן כאן- מפלגת העבודה הולכת אליהן בראש מורם כדי לצאת מהן גדולה יותר, חזקה יותר ולבנות ממשלה טובה עוד יותר מזו שהייתה לנו – וזה אפשרי. אנחנו יודעות ויודעים שזה אפשרי. הרבה יותר מדי זמן המחנה שלנו אומר לעצמו שאם הוא רק יצביע אסטרטגית, ולא עם הלב, אז ננצח. ובכן, זה לא עובד. ולא רק שזה לא עובד, זה מוביל לייאוש. כי להצביע אסטרטגית ואז להתפלא כל פעם מחדש ששוב שמקבלים ממשלות ימניות עם מדיניות שמרנית זה מייאש. ויותר מדי זמן המחנה שלנו מיואש. אבל הייאוש הוא מייאש והוא מונע מאיתנו לראות שהכח הוא בידיים שלנו. אבל הייאוש סוחב אותנו למטה. הייאוש מונע מאיתנו לראות שהכח הוא בידיים שלנו. ראש הממשלה מטעם מפלגת העבודה, גולדה מאיר אמרה – "פסימיות היא מותרות שיהודי אינו יכול להרשות לעצמו"."

לסיום, אמרה: "אם כל אחת ואחד מאיתנו יצביעו לפי הערכים שאתם באמת מאמינים ומאמינות בהם, אז נוכל להשיג את הערכים האלה – שוויון, יושרה, חופש דת וחופש מדת, דמוקרטיה, אמת. אם נצביע לנבחרות ונבחרי ציבור שאומרות ואומרים את האמת ועושים את מה שהם אומרות ואומרים, אם כל אחת וכל אחד ילכו עם מה שאתןם מאמינות ומאמינים ולא עם האסטרטגיה, יהיה לנו הרבה יותר כח. ועם יותר כח תהיה לנו יותר השפעה. ועם יותר השפעה, תוכלו לקום בבוקר ולראות איך חלום אחר חלום הופך למציאות. והמציאות הולכת ומשתנה, בדיוק למה שהייתן רוצות ורוצים שיהיה פה. האיש שקוראות וקוראים לו חוזה המדינה, בנימין זאב הרצל בעצם הגה את מדינת ישראל והיו הרבה אנשים שחשבו שהוא הזה את מדינת ישראל. הוא אמר: "אם תרצו אין זו אגדה". ואני אומרת לכן ולכם, כאן ועכשיו אם תרצו אין זו אגדה, כל הציונות כולה מבוססת על המילים האלה. אופטימיות היא עמדה פוליטית ומפלגת העבודה בוחרת באופטימיות. אנחנו יודעות ויודעים שזה אפשרי, זה בידיים שלנו. ב9 באוגוסט יתקיימו בחירות דמוקרטיות מקדימות לרשימת מפלגת העבודה לכנסת, רשימה שתרחיב את הסיעה המצוינת והמעולה שלנו. זה הזמן להצטרף עכשיו ולהיות חלק ממי שירכיבו ויבחרו את הנבחרת הזאת. בואו אלינו, אנחנו מחכות ומחכים לכם ולכן. ועכשיו, אנחנו חוזרות וחוזרים לעבודה. תודה רבה."

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button