חדשות הארץמבזקים

"התפטרות לביא הינה קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב וחברת הכנסת, גבי לסקי ממפלגת מרצ, התייחסו לפני זמן קצר (שני) להתפטרותו של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא. בנוסף, דובר פורום משפחות אסון מירון ישראל דיסקינד, ששיכל באסון מירון את אחיו, שמחה בונים ז"ל הגיב אף הוא להתפטרות.

מדברי השר לביטחון הפנים: "קיבלתי בצער את הודעת הפרישה של מפקד המחוז הצפוני במשטרה, ניצב שמעון לביא. ניצב לביא הוא קצין ומפקד יוצא דופן, שהוביל בשנים האחרונות את המחוז הצפוני במאבק המורכב והמאתגר בפשיעה, בעיקר בחברה הערבית, והצליח להגיע להישגים מרשימים. "

עוד הוסיף בר לב ואמר: "ניצב לביא הוא מנהיג, מפקד ולא פחות מכך – אדם אנושי וחם, שבאישיותו יוצאת הדופן זכה להערכתם הן של פקודיו והן של ראשי הערים והיישובים בצפון. בשיחתי הערב עם ניצב לביא הבעתי את הוקרתי ותודתי על שירותו ארוך השנים למען מדינת ישראל. במפגשים הרבים שהיו לי עם ניצב לביא גיליתי מפקד אמיץ, נחוש ויצירתי, ואין לי ספק שעוד יתרום למדינת ישראל גם בעתיד."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חה״כ גבי לסקי ממפלגת מרצ אמרה: "התפטרותו של ניצב שמעון לביא מהמשטרה ולקיחת האחריות שלו על אסון מירון, צריכות להוות דוגמא לאותם שרים שהיו מעורבים באירוע הקשה. קרה פה אסון נורא שהסב צער בלתי נתפס למשפחות רבות, לא ייתכן שניצב לביא הוא אחראי בודד."

דובר פורום משפחות אסון מירון ישראל דיסקינד, מסר בתגובה: "שמחתי לשמוע על החלטתו של ניצב שמעון לביא להתפטר מתפקידו כמפקד המחוז הצפוני. ‏ההחלטה האישית לפרישה היתה צריכה להיות בסמוך לאסון בו קיפחו את חייהם 45 אזרחים ביניהם אחי האהוב. לקיחת אחריות היא חובה ולא רשות. אני קורא למפכ"ל המשטרה לאמץ את הצעד של לביא ולהגיש את פרישתו עוד היום. ‏התפטרות לביא הינה קריאת השכמה לכל האחראים לאסון מירון: קחו אחריות! יו"ר המרכז הארצי לג'ובים במקומות הקדושים יוסי שווינגר, יחד עם חכי"ם ושרים שבצוותא עם שאר העסקנים נושאים באחריות למות 45 אזרחים, חסכו מעצמכם את הבושה שבקריאת ועדת החקירה להדחתכם ולכו הביתה!"

ארכיון. צילום: דוברות המשטרה

Back to top button