מבזקיםפוליטי / מדיני

ג'נבה: ישראל ומרוקו בהסכם שיתוף פעולה בנושא קניין רוחני

ישראל ומרוקו חתמו היום (שני) על מזכר הבנות (MoU) בנושא קניין רוחני- צעד שיעודד חדשנות ויקדם את שיתוף הפעולה בין משרדי הפטנטים בשני המדינות.

לציון המאורע, משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה יחד עם המשלחת המרוקאית קיימו אירוע חתימה חגיגי במהלך האסיפה הכללית של הארגון הבינ"ל לקניין רוחני – WIPO. ישראל ומרוקו חברות בארגון האמון על קידום חדשנות, יזמות והסדרה של רישום פטנטים וסימנים מסחריים בעולם.

ההסכם נחתם על ידי עו"ד אופיר אלון, מנכ"ל משרד הפטנטים הישראלי, ומר Abdelaziz BABQIQI,מנכ"ל המשרד המרוקאי לקניין תעשייתי ומסחרי (OMPIC), ובברכתו של מר דארן טאנג, מנכ"ל WIPO בג'נבה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מטרת מזכר ההבנות היא לספק מנגנונים לקידום שיתוף פעולה בתחום הגנת הקניין התעשייתי, לאפשר חילופי ידע ולספק סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בתחום הקניין הרוחני. מזכר ההבנות נחתם לתקופה של 5 שנים ויוארך אוטומטית לתקופה נוספת של חמש שנים.

הסכם זה הוא תוצר נוסף אשר יטיב עם אזרחי שתי המדינות ושהתאפשר בזכות כינון היחסים מחדש בדצמבר 2020, במסגרת הסכמי אברהם.

השגרירה מירב אילון שחר, שגרירת ישראל באו"ם בז'נבה: "הסכם זה יאפשר ליזמים לבנות עתיד משגשג ובר קיימא יותר עבור הדורות הבאים בישראל ובמרוקו. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה הבילטרלי הזה ונפעל להרחבתו גם בזירה המולטילטראלית בג'נבה".

השגריר Omar ZNIBER, שגריר מרוקו באו"ם בג'נבה: "מדינת ישראל וממלכת מרוקו עושות היום צעד היסטורי במסגרת הפעילות שלהן ב WIPO, תוך התבססות על חידוש היחסים הבילטרליים שלנו. מזכר הבנות הזה הוא העדות לרצוננו לפתח את השותפות שלנו ביצירתיות חדשנות וטכנולוגיה, תוך התמקדות בתחומים בסיסיים- הן לישראל והן למרוקו, כגון ניהול מערכות מים, חקלאות, טכנולוגיה מדעית ותחרותיות".

צילום: משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה
צילום: משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה
צילום: משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה
צילום: משלחת ישראל לאו"ם בג'נבה

Back to top button