מבזקיםצבא וביטחון

צה"ל והמשטרה נערכים להקמת המאחזים ביהודה ושומרון

בהודעה משותפת שפרסמו לפני זמן קצר (שלישי) בצה"ל ומשטרת ישראל, הזכירו כי הקמת מאחזים ביהודה ושומרון שלא בהתאם לתהליכים והאישורים הנדרשים על פי דין והמנוגדים לחוק – אינה חוקית ואסורה.

בהמשך להודעת הדרג המדיני, צה״ל, משטרת ישראל, מג"ב וכוחות הביטחון נערכים בכבישים, במחסומים, ובנקודות המרכזיות במרחב יהודה ושומרון לשמירה על הביטחון והחוק והסדר במרחב. כוחות משימה ייעודיים יפעלו במטרה למנוע כל פעילות בלתי חוקית ועל מנת לקיים את המשימה המרכזית, מניעה וסיכול טרור.

לקראת העלייה הצפויה לשטח של עשרות מאחזים בכל רחבי יהודה ושומרון, התבטא בנושא ראש מועצת בית אל, שי אלון ואומר כי "האכיפה הבררנית כלפי היהודים היא פשע ושיש לתהות על תוכניותיו של גנץ בכל הנוגע לקידום הבנייה הפלסטינית."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

"את התוכנית להקמת המאחזים הגה שר הביטחון בני גנץ. עקבנו אחרי פעילות המנהל האזרחי הנתון לאחריותו לטיפול בבנייה הלא חוקית הפלסטינית והבנו שיש אישור מגבוה להשתולל בבנייה לא חוקית ביו"ש. רק לא קראנו את האותיות הקטנות שאומרות שליהודים אסור. אכיפה בררנית היא פשע. אם שר הביטחון החליט לפעול לקידום תוכנית בנייה נרחבת לפלסטינים על חשבון בנייה יהודית ביו"ש כדאי שיהיה הוגן מספיק להגיד זאת בפומבי ולא לעשות זאת במחשכים ובאמתלות מפוקפקות". הוסיף אלון.

יו"ר ועדת החוקה ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה) פנה בדחיפות לשר הביטחון, לשר להביטחון הפנים וליועצת המשפטית לממשלה, על מנת למנוע את הקמת המאחזים. במכתב ששלח לשר הביטחון בני גנץ, לשר לביטחון הפנים עמר בר לב, וליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, כתב קריב: "בחודשים האחרונים מקדמת תנועת 'נחלה' מבצע להקמת יישובים/מאחזים באופן לא מאושר שמשמעותו אחת – השתלטות בלתי חוקית על קרקעות בשטחי יהודה ושומרון לשם קביעת 'עובדות בשטח' והצבתן בפני ממשלת ישראל, צה"ל ויתר רשויות השלטון".

קריב ציין כי "מעבר לאפשרות לפגיעה משמעותית בשלטון החוק, ובניסיון להציב בפי ממשלת ישראל עובדות באמצעות עבריינות, יש בתוכנית זו כדי להקשות על פעילותם של כוחות צה"ל והמשטרה באזורי יהודה ושומרון, להביא להסטת משאבים ממשימות הבטחון השוטף, ולייצר מוקדי חיכוך ואלימות". קריב דורש לבדוק בהקדם את חוקיות השותפות המוצהרת של ארגונים הממומנים ע"י המדינה (כמו רשויות מקומיות ותנועות הנוער) עם תנועת "נחלה". לדברי קריב, אם לא מדובר בהפרה של החוק, מדובר לכל הפחות בהתנהלות שאינה עולה בקנה אחד עם עקרונות ונהלים מחייבים.

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "הקמת מאחזי טרור חדשים, המלווה בקמפיין גלוי ובגיבוי הנהגת הימין המשיחי, היא פיגוע מתוכנן היטב נגד האינטרס הישראלי. מהמאחזים תצא בהכרח אלימות מתנחלים נגד חיילי צה"ל, פעילי שמאל ופלסטינים, שתוביל לנישול פלסטינים מאדמותיהם. לא ניתן לזה לקרות. נגמרו הימים בהם כנופיית כהניסטים קטנה אלימה ומשיחית מחזיקה את ישראל בת ערובה. אם הממשלה, המשטרה והצבא בוחרים להתכופף בפני המיליציות של בן גביר וסמוטריץ׳, אנחנו נעצור אותם על הגבעות."

אילוסטרציה. צילום: דוברות הר חברון

Back to top button