מבזקיםצבא וביטחון

טקס הכשרת לוחמי מג"ב: 669 לוחמים ולוחמות סיימו את מסלול ההכשרה

הערב (שלישי), התקיים טקס הכשרת הלוחמים והלוחמות של משמר הגבול. הטקס התקיים באמפי-פארק בבאר שבע.

הטקס נערך במעמד מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ', סגן מפקד מג"ב, תנ"צ בריק יצחק, מפקד בית הספר החילי, תנ"צ קובי קרני, מפקד מרחב מג"ב דרום, נצ"מ תומר אלדר, מפקד גדוד ההכשרה, סנ"צ אלי אבוטובל, סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב, וכמובן – הלוחמים, הלוחמות, משפחותיהם וחבריהם.

לאחר שעברו את מסלול ההכשרה בבית הספר החילי, עמדו הערב 669 לוחמים ולוחמות במעמד טקס הסיום של מחזור הכשרת היסוד הגדול ביותר בתולדות מג"ב. הלוחמים והלוחמות, ישולבו ביחידות השונות של החיל בכל רחבי הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שבחר לקיים את הטקס בבאר שבע בירת הנגב נשא מילים: "בחרנו לראשונה לקיים את טקס סיום הכשרת הלוחמים והלוחמות כאן בעיר באר שבע. על פי המקרא, זה המקום בו הוקמה האומה העברית. אנו כאן היום, כדי להזדהות עם אמירתו של בן גוריון 'כי בנגב ייבחן העם בישראל'. ואכן, אנו נבחנים יום יום, שעה שעה, כאן בנגב ובכל רחבי הארץ. נמלא בעוז ובתוקף את שליחותינו וייעודינו, נאכוף את החוק הסדר, נחזק את ההרתעה ונוודא את המשילות מצפון ועד דרום."

הוא המשיך ואמר: "אני מתבונן בכם, כמפקד החיל וחש גאווה גדולה. ארבעת החודשים האחרונים, זימנו לכם מסע מאתגר ואני סמוך ובטוח שהמסע צייד אתכם בכשירות המבצעית והערכית הנדרשת לביצוע תפקידכם. למשמר הגבול תפקיד מרכזי בביטחון הלאומי של מדינת ישראל. בימים אלו, אנו עמלים נמרצות להקמת המשמר הלאומי הישראלי ומכינים את שאר יחידות החיל למתן מענה הולם לאתגרי ביטחון הפנים של מדינת ישראל. 'כי לך ולזרעך אתן את הארץ הזו לעולם', אתם, זכיתם בדורכם לממש הבטחה זו ולהצטרף למגני ארצנו האהובה, זה הדור שלכם והתור שלכם".

צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.

מפקד בית הספר החילי, תת ניצב קובי קרני חלק את התרגשותו: "אין דבר יותר מרגש ממעמד זה, לעמוד כאן בבירת הנגב ולהסתכל על מפגן העוצמה המרשים הזה על כל אותם הלוחמות והלוחמים החדשים של החיל היקר שלנו. לחשוב על הדרך המרגשת שהם עברו מיום גיוסם ועל הדרך החשובה שהם עוד יעברו פשוט מחמם את הלב. על אף שעברתם תקופה מאתגרת ומיוחדת, בה למדתם, התמקצעתם, רכשתם את מיטב הכלים הנדרשים ואף התנסיתם לא מעט במשימות השטח, עדיין, עליכם בלבד מוטלת האחריות על עתידכם. כבר בשבוע הבא, אתם מתחילים את שלב היישום בו תשתלבו בכל משימות מג"ב בכל הגזרות ותהיו לוחמים ולוחמות מן המניין. רק אלו שימשיכו ללמוד, להתאמן ולהתמקצע יהיו אלו שיצליחו לעלות מעלה שלב אחר שלב בבטחה, ויהיו לטובים ביותר."

צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.
צילום: דוברות משמר הגבול.

Back to top button