חדשות הארץמבזקים

טקס הוקרה לאסירי ציון והרוגי מלכות: "בזכות נחישותם הרבה נסללה הדרך ליהודים רבים"

מדינת ישראל הוקירה היום (רביעי) את אסירי ציון והרוגי מלכות, בטקס הממלכתי שנערך במרכז מורשת בגין בירושלים, והעלתה על נס את הגיבורות והגיבורים שמסרו את נפשם למען הקהילות היהודיות בתפוצות, העלייה לארץ ישראל ותקומת מדינת ישראל.

מדינת ישראל הכירה עד היום ב 3,430 אסירי ציון והרוגי מלכות, 815 מתוכם חיים כיום בישראל, כאשר לאורך השנה האחרונה הלכו לעולמם 80 אסירי ציון שפועלם הציוני שזור בהיסטוריה ובמורשת של מדינת ישראל.

שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו שטה התייחסה לאירוע ואמרה: "אסירי ציון והרוגי מלכות הם הגיבורות והגיבורים שבזכות נחישותם הרבה נסללה הדרך ליהודים רבים מרחבי העולם לשוב הביתה לישראל בעלייה בלתי לגאלית, נסללה הדרך למען הקמת מדינת ישראל והגשמת חזון אבות. לוחמות ולוחמים מארבע כנפות תבל, מברית המועצות ומאתיופיה, מארצות ערב וממזרח אירופה, כהולכים אל הלא נודע, חירפו נפשם למען תקומת עם ישראל בארצו. אנו מודים להם היום בהערכה עצומה, ומרכינים ראש לזכר אלו שנפלו באותן פעולות קדושות, כי מסירת נפשם היא שהשיבה את עמנו לארץ ישראל אחרי אלפי שנות גלות״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

השרה תמנו שטה הוסיפה: "יש לנו הזכות והחובה לפעול כל העת למען רווחתם של אסירי ציון, ולקדם יחד עם משרד הרווחה והביטחון החברתי את הזכויות הרבות המוקנות לאסירי ציון על פי חוק ומתוך הכרת הממשלה בתרומתם הגדולה. לצערנו, מידי שנה הולכים לעולמם עשרות אסירי הציון, ועלינו לדאוג לכל חפצם בערוב ימיהם ולתעד את סיפורי גבורתם. בשנה החולפת היתה לי הזכות להקים בתכנית שח״ק של משרד העלייה והקליטה את מיזם "אמץ אסיר ציון" המפגיש סטודנטים עולים חדשים עם אסירי ציון, המתנדבים להקל על בדידותם, ולראיין אותם לתיעוד פעולם הציוני. למדינת ישראל יש החובה להנכיח את סיפור גבורתם של אסירי ציון במערכת החינוך ובחברה הישראלית, וללמד ולחנך את הדורות הבאים לאורם".

‏משרד העלייה והקליטה בשיתוף עם משרד הרווחה והביטוח הלאומי פועלים לאורך כל השנה לרווחתם של אסירי ציון ומשפחות הרוגי מלכות, מלווים אותם, מסייעים להם במענקים ובתיעוד פועלם. מדינת ישראל מוקירה ומצדיעה לשליחותם ולתרומתם האדירה – אל לנו לשכוח שהמדינה הוקמה ומתקיימת בזכותם.

צילום: חיים צח / לע"מ

Back to top button