מבזקיםמשפטי/פלילי

סגן ראש המועצה הורשע בהטרדה מינית, ביהמ"ש התיר לפרסום את הכרעת הדין

בית המשפט התיר היום (חמישי) לפרסום את הכרעת הדין בעניינו של ממלא מקום וסגן ראש מועצת באר טוביה, מנחם מעודי, שהורשע בביצוע עבירות של מעשים מגונים והטרדה מינית.

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות, לאחר הליך הוכחות שנוהל ע"י עורכי הדין הילה דרימר וערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), כי הנאשם במספר הזדמנויות שונות, ביצע מעשים מגונים כלפי המתלוננת שעבדה במועצה והטריד אותה מינית, זאת תוך ניצול ברור מצדו.

בית המשפט השלום באשקלון (כב' השו' ע' חולתא) קבע בהכרעת הדין, כי "מעשי הנאשם עולים כדי עבירה ברורה ונמשכת של הטרדה מינית בהצעות חוזרות ונשנות וכן במעשים חוזרים ונשנים שהיו בניגוד לרצונה של המתלוננת. הנאשם הבין זאת וידע זאת אך התעלם מאי ההסכמה וחזר וכפה את הצעותיו ואת קרבתו עליה…"

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית המשפט קבע, שהנאשם הפגין כלפי המתלוננת מצגי שווא שקריים על מנת להצדיק עימה פגישות מפתיעות וקרבה אליה ובדרך זו ביצע עבירות של הטרדה מינית ומעשים מגונים. בהחלטתו, ציין בית המשפט, שעדות המתלוננת בביהמ"ש היתה מהימנה וכנה, בעוד שעדותו של הנאשם היתה חמקנית, מעורפלת ובלתי אמינה.

בית המשפט זיכה את הנאשם, מחמת הספק, מקיום יחסי מרות, חרף העובדה שנקבע כאמור שהנאשם ניצל את המתלוננת ונתן לה תחושה שהיא תלויה בו .

בהכרעת הדין צוין, כי "ברקע למעשי הנאשם ניצול של מצב פוליטי במקום העבודה, לאחר מערכת בחירות שהביאה לפגיעה במעמדה של המתלוננת ולחוסר ביטחון לגבי המשך העסקתה במקביל להתחזקות במעמדו של הנאשם וקרבתו האישית לראש המועצה הנכנס. מעשי הנאשם התאפשרו על רקע מציאות פוליטית זו והנאשם ניצל אותה, וכן הפגין מצגי שווא שקריים על מנת להצדיק פגישות מפתיעות עם המתלוננת, להשיג קרבה אליה ובדרך זו לבצע את העבירות. המתלוננת עצמה, היתה נתונה בחולשה ובקושי ובמעמד מוחלש. המצב בכללותו יצר אצל המתלוננת תחושה סובייקטיבית של תלות ומרות. למרות זאת המתלוננת הפגינה בבירור אי הסכמה והתנגדות למעשים המיניים של הנאשם. בד בבד, ניסתה לשמור על יחסי עבודה תקינים וענייניים ועל מקצועיות ולא לאבד את הסיכוי, כפי שהבינה מבחינה סובייקטיבית, לשקם את מעמדה במקום העבודה ולשמור על עבודתה. הנאשם ניצל את כל אלה, תוך התעלמות מאי ההסכמה."

a6b1a3decc214feb977d161b64c8278b_f_original_copy (1)
אילוסטרציה. צילום: freepik

Back to top button