מבזקיםפוליטי / מדיני

סקר מנדטים: המשבר הפוליטי נמשך, אף גוש לא משיג 61

סקר מנדטים שפורסם היום (שישי) ב"מעריב" מותיר את מאזן המנדטים על כנו בכל הקשור לגושים וקובע כי אין הכרעה לאף אחד מהצדדים כרגע. המפלגות שעלו במנדטים בסקר זה הן דווקא הגדולות, הליכוד ויש עתיד מוסיפות מנדטים לעומת הסקרים הקודמים, כאשר מפלגתם של גנץ וסער יורדת בשני מנדטים.

בסקר כמובן שהמפלגה המובילה היא מפלגת הליכוד, אשר מקבלת 35 מנדטים כאשר אחריה, עם עלייה של מנדט מהסקרים האחרונים, מפלגת יש עתיד בראשותו של יאיר לפיד, אשר מקבלת 24 מנדטים.

מפלגת האיחוד של בני גנץ וגדעון סער רושמת ירידה מהסקרים שהגיעו מיד אחרי האיחוד ועל פי הסקר הם מקבלים 12 מנדטים בלבד, כאשר הבאה בתור היא מפלגת הציונות הדתית אשר מקבלת 10 מנדטים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מיד לאחר מכן ניצבת מפלגת ש"ס אשר מקבלת 8 מנדטים, מספר זהה לזה שמקבלת המפלגה ברוב הסקרים, כאשר יהדות התורה רושמת ירידה של מנדט, אולי עקב השמועות על פיצול וחילוקי הדעות הפנימיים בסיעה.

הרשימה המשותפת וישראל ביתנו מקבלות על פי הסקר 6 מנדטים כל אחת כאשר מפלגת העבודה מיד לאחר מכן עם 5 מנדטים. המפלגות שנמצאות בסיכון ועל גבול אחוז החסימה בסקר הן מפלגות רע"מ בראשותו של מנסור עבאס ומרצ, אשר נמצאת בשלהי הקרב על ראשות המפלגה, לאחר שהשבוע הודיעה זהבה גלאון כי תתמודד מול יאיר גולן על הנהגת המפלגה.

מפלגת 'ימינה' בראשותה של שרת הפנים המכהנת, איילת שקד לא עוברת אחוז החסימה ומקבלת כ-1.9%. ואם תחבר את יועז הנדל וצביקה האוזר, תעלה ל- 2.6%, אך עדיין לא מספיק בשביל לעבור את אחוז החסימה.

כאשר מסתכלים על מפת הגושים על פי סקר זה, גוש נתניהו עומד על 59 מנדטים וגוש רק לא ביבי עומד על 55. זאת כאשר המשותפת עם ששת המנדטים שלה נספרת כניטרלית, למרות שלפיד כבר הצהיר כי אין לו שום בעיה להקים איתם ממשלה, על אף הסיכויים הקלושים שביצירת מהלך שכזה.

צילום: ערוץ הכנסת

Back to top button