בידורמבזקים

"פשע שלא נסבל": האזרח הסעודי שסייע לעיתונאי הישראלי להגיע למכה – נעצר

המשטרה הסעודית הודיעה היום (שישי) על מעצרו של אזרח המדינה שהסיע ברכבו את העיתונאי הישראלי, גיל תמרי למכה, העיר החשובה ביותר לאסלאם האוסרת כניסה למי שאינו מוסלמי.

סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית צטטה את דובר המשטרה במכה שאמר כי "האזרח שהעביר והקל על כניסתו של עיתונאי לא מוסלמי ומחזיק באזרחות אמריקאית לבירת הקודש (מכה) נעצר וננקטו נגדו צעדים משפטיים".

דובר המשטרה אישר כי מה שעשה האזרח הסעודי היה הפרה ברורה של התקנות האוסרות כניסה למכה עבור כאלה שאינם מוסלמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא קרא לכל הבאים לסעודיה "לכבד את התקנות ולציית למה שהן קובעות, במיוחד בכל הנוגע לשני המסגדים הקדושים (המסגד הגדול ומסגד הנביא) ורגשות הקדושה".

הוא הזהיר כי כל הפרה מהסוג הזה נחשבת לפשע שלא נסבל, ויוטלו עונשים על העבריינים בהתאם לתקנות הרלוונטיות.

ביום ראשון האחרון שידר ערוץ 13 את כתבתו של כתב החוץ גיל תמרי שהצליח לחדור למכה תוך שהוא מסתיר את זהותו האמיתית כיהודי אזרח ישראל.

הכתבה ששודרה גררה תגובות זועמות ברשתות החברתיות נגד ערוץ החדשות והכתב הישראלי. מה שהביא את ערוץ 13 והכתב גיל תמרי לפרסם התנצלות. "אם מישהו נפגע או נעלב מזה, אני מתנצל מכל הלב. לא הייתה לנו כוונה כזו." כתב גיל תמרי בחשבון הטוויטר שלו.

ערוץ 13 כתב בתגובה בטוויטר: "ביקורו של עורך חדשות החוץ גיל תמרי במכה הוא הישג עיתונאי חשוב, שלא נועד בשום צורה לפגוע ברגשות המוסלמים. כמובן שאם מישהו חש פגיעה, אנחנו מצרים על כך. נבהיר: סקרנות עיתונאית היא נשמת אפו של מקצוע העיתונות. האני מאמין העיתונאי, מושתת על הגעה לכל מקום ותיעוד הדברים ממקור ראשון. עקרונות אלה הנחו אותנו גם במשימה העיתונאית הזאת, שאפשרה לצופים רבים מגע ראשוני כמעט בלתי אמצעי עם המקום החשוב הזה. זאת יחד עם הסקרנות וההתרגשות בישראל סביב היחסים המתהדקים עם סעודיה. לתפיסתנו, הידיעה וההכרה של מקום חשוב ממקור ראשון, רק תורמות להגברת הסובלנות הדתית והשיח מתוך למידת והכרת אמונות האחר".

בכתבה ששודרה אמר גיל תמרי כי הסתנן למכה ללא אישור השלטונות הסעודיים. לדבריו: "העיר הזו סגורה למי שאינו מוסלמים, ופשוט אי אפשר להיכנס לשם."

הוא הוסיף, "היה לי ברור שהסיכויים שלי לבקר במכה אפסיים, אבל הצלחתי למצוא את האדם הנכון שהסכים לקחת את הסיכון".

את הדברים אמר תמרי כשברקע נראה הנהג כשפניו מטושטשים וקולו עוות.

לדבריו, הוא לא הודה בפני האזרח הסעודי בשום שלב שהוא עיתונאי ישראלי והוסיף "דיברתי איתו כל הזמן באנגלית".

צילום: חדשות ערוץ 13 – רשת (מתוך טוויטר)
צילום: חדשות ערוץ 13 – רשת (מתוך טוויטר)

Back to top button