מבזקיםמשפטי/פלילי

מוהנאד נרצח ברכבו לעיני בנו ואחיינו הקטנים שנפצעו, החקירה הוטלה על ימ"ר מרכז

בבית החולים מאיר בכפר סבא נקבע הלילה (שבת) מותו של מוהנאד עיראקי, בן 40 תושב טירה שנורה מוקדם יותר למוות ברכבו בעיר.

מוהנאד הובהל לבית החולים כשהוא עם פציעה חודרת, במצב אנוש תוך כדי ביצוע פעולות החייאה.

יחד עמו היו ברכב גם בנו בן ה-10 ואחיינו בן ה-6 שנפצעו באורח בינוני וקשה ופונו אף הם לבית החולים מאיר בכפר סבא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פראמדיק מד"א מורשד גבאלי סיפר: "הפצוע היה מחוסר הכרה וסבל מפציעה חודרת ומדממת בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי. בנוסף פונו מהמקום גם 2 ילדים כבני 10 ו-6 שנפצעו באורח קשה ובינוני."

לזירת האירוע הגיעו כוחות גדולים של משטרה שהחלו באיסוף ממצאים בזירה ובסריקות אחר חשודים במעשה.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון קיים הערכת מצב מיוחדת בזירת הרצח בטירה ובתחנה, יחד עם פיקוד המחוז ומרחב שרון, במסגרתה סקרו בפניו את הממצאים שנאספו עד כה, בהיבטי המודיעין, החקירות וניתוח הזירה וסביבותיה. בסיומה, הנחה כי החקירה תנוהל ביחידה המרכזית. כמו כן האכיפה תתגובר ותתמקד במחוללי הפשיעה בעיר.

בנוסף, פתחה המשטרה בחקירה של אירוע ירי הערב לעבר סוכת אבלים בכפר קאסם, במהלכה נפצעו חמישה בני אדם באורח קל ובינוני, שפונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי בילינסון בפתח תקווה.

מפקד המחוז ציין בתום הערכת המצב, כי מדובר באירועים חריגים של אלימות קשה ברחוב הערבי, שייחקרו בעדיפות עליונה נוכח החומרה והנסיבות, כאשר חקירת הרצח הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז מרכז, לצד תגבור כוחות והעצמת האכיפה הממוקדת נגד מחוללי פשיעה, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, למען שלום הציבור שומר החוק ובטחונו.

על פי נתוני המעקב של עמותת יוזמות אברהם בשנת 2022 קיפחו את חייהם 60 ערבים-פלסטינים בישראל בנסיבות הקשורות לאלימות ופשיעה, מהם 58 אזרחים ושניים שאינם אזרחים. מבין כלל הקרבנות, 6 הן נשים, 50 מהקרבנות נורו למוות ו- 35 מהקרבנות היו עד גיל 30.

עמותת יוזמות אברהם מציינים כי המספר לא כולל את אירוע הדריסה ב-10/7 באזור אום אל פחם, ואת מות בת ה-22 ב-12/7 בנגב מאחר שטרם נקבעו הנסיבות.

הנרצח בטירה מוהנאד עיראקי

Back to top button