צרכנות

הלב של הבית – כיצד לעצב את הסלון?

קרדיט לתמונה: Creative Walls

הסלון הוא מרכז החיים של הבית. זה החדר הראשון אליו נכנסים וגם הגדול ביותר, החדר בו אנחנו שוהים במשך הזמן הרב ביותר במחצית המשפחה או אפילו בזמן איכותי עם עצמנו בזמן צפייה בטלוויזיה. מעבר לכך, זה המקום בו אנחנו מארחים ובאמצעותו יוצרים רושם.

מדובר בחלל שמספר עלינו המון, בין אם על החוש העיצובי בהקשר לרהיטים שבחרנו או על ההיסטוריה שלנו בעזרת תמונות שונות. הרצון מצד אחד לעצב סלון עם מראה חדשני ומרשים ומצד שני להכניס בו פן אישי יכול להקשות עלינו במציאת העיצוב הנכון לנו- לפניכם מספר טיפים שיכוונו אתכם.

הבחירה הראשונה: סגנון העיצוב

הכול מתחיל בהחלטה על סגנון העיצוב בעזרתו תוכלו להגשים את הטעם והחזון שלכם ויהיה קל יותר לבחור את הרהיטים, הפריטים והצבעים. אחד הסגנונות הכי פופולאריים הינו העיצוב המודרני הנחשב לנקי ועדין. אם אתם נמנים על אנשים שאוהבים צבעים סולידיים כמו לבן, שחור או אפור יתכן וזה העיצוב עבורכם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הסגנון המודרני מתאפיין בריהוט בעל צבעים אחידים, שימוש מינימלי בחפצי נוי ועיצובי קיר הכוללים קווים סימטריים וצורות גיאומטריות. בבחירת שולחן למשל תעדיפו חומרים כמו שיש, זכוכית או אפוקסי. מנגד, דווקא כשכל כך הרבה אנשים בוחרים בסגנון העכשווי, לא פלא שיש כאלו שדווקא בוחרם להפתיע עם סגנון רטרו. השיק שלו תמיד יהיה רלוונטי לא משנה באיזה עשור תבחרו.

תוכלו למצוא רהיטים מתאימים בשוק הפשפשים או אפילו לחדש רהיט ישן של סבתא ולהוסיף פוסטרים שאפיינו את אותו עשור. סגנון הרטרו מתבטא בהדפסים נועזים, פרטי נוי צבעונים, קווים עגולים וקימורים. כמו כן, תמיד תוכלו לשלב את אותם האלמנטים עם פריטים מודרניים, טלוויזיה היא פריט שקל לעשות אתו את זה כי רובנו נעדיף לבחור באחת שטוחה.

אם אתם אנשים שאוהבים מראה חם וטבעי יותר ורוצים שנוף הבית שלכם יהיה שונה מהמראה האורבני- עיצוב כפרי הוא התשובה. הוא מתאפיין ברהיטים בצבעי בז' וגווני חום, קירות בטקסטורות עץ מעניינות, שימוש באבן טבעית, צמחים ופריטים המעניקים תחושה שאתם נמצאים בבקתה. למשל, תוכלו להוסיף אח דקורטיבי.

שימו לב: הקירות מדברים

אחת המגמות האופנתיות שצברו תאוצה לאחרונה היא קיר סלון מעוצב ולא, אנחנו לא מדברים על טפט מיושן או ציורי קיר אלא חיפוי קיר בטכנולוגיה מתקדמת שישדרג כל סגנון עיצוב ויעניק יוקרה.

ההיגיון מאחורי ההשקעה בקיר בסלון, בעיקר זה שמאחורי מסך הטלוויזיה, הוא פשוט- מדובר באחד הקירות הכי בולטים בבית ובחלל החדר. מעבר ליופי של החיפוי הוא מהווה פתרון מדהים להסתרת הכבלים שהורסים לנו את המראה האסתטי.

ההתקנה פשוטה ובטיחותית היות ומדובר בנייה קלה בה אין צורך לשבור קירות. נמאס לכם מהעיצוב ואתם רוצים להחליף? הפרוצדורה לא מסובכת בכלל. מעבר לכך, חיפויי קיר קלים לניקוי ותחזוקה ורובם עשויים מחומרים ירוקים, כמו למשל פייבר צמנט.

כיצד לבחור את החומר הנכון?

מגוון החומרים, הצבעים והטקסטורות הוא באמת עצום. עבור סלון בסגנון מודרני ואורבני מומלץ להוסיף נגיעות של תחכום ולהחיות את המראה עם קיר פלדה. ניתן לשחק עם החיתוכים והגוונים  שלו ולהעניק מראה מתכתי. מנגד, להשלמת מראה כפרי אותנטי אסור לוותר על חיפויי עץ, הידועים גם כלוחות MDF, המגיעים בגווי חום או ירוק ובעלי חוזק ועמידות ללחות.

לסגנונות עיצוב אחרים הבחירה המושלמת היא קיר בטון אדריכלי בגלל שניתן ליצור באמצעותו אפקטים רבים ובצבעים שונים. כמו כן, מדובר בחומר ידידותי לסביבה ומאוד עמיד. גם קיר צומח העשוי מצמחים אמיתיים יוסיף ייחודיות ומראה רענן לכל בחירה עיצובית.

Back to top button