מבזקיםפוליטי / מדיני

השרה מיכאלי בקבינט לשוויון מגדרי: "הטרור המגדרי לא מתחשב בבחירות"

דיון בוועדת השרות והשרים לשוויון מגדרי, בראשות השרה מרב מיכאלי התקיים היום (שני). על סדר יום הקבינט – סטטוס אשרור אמנת איסטנבול ע"י ממשלת ישראל, סקירת פעילות משרדי הממשלה לקידום שוויון מגדרי וברכות לפרופ' דפנה הקר, לרגל מינויה לחברה בוועדת האו"ם למניעת אפליה נגד נשים.

מדברי הפתיחה של יו"ר הקבינט, השרה מרב מיכאלי בדיון: "בשבת האחרונה הטרור המגדרי הכה שוב. אבא רצח את הבת שלו. אבא שאמור היה להיות האיש שמגן על הילדה שלו הפך להיות האיש שרצח אותה. ליאנה סבנוק, בחורה צעירה בת 21 מבית שמש שכל החיים היו לפניה היא עוד קורבן של הטרור המגדרי שמרים ראש שבוע, אחרי שבוע, אחרי שבוע. אתמול נעצרו שני תושבי בית שמש בחשד לעבירות מין באשה צעירה, תושב פרדס חנה מואשם שהוא ניסה לגרור אשה לרכבו ולחטוף אותה. אנחנו רואות את הכותרות האלה הרבה, הרבה, הרבה יותר מדי. זה לא מאבק של נשים נגד גברים, זה מאבק של נשים וגברים נגד אלימות, נגד מה שהוא לא פחות מטרור מגדרי. אנחנו מכנסות היום את הקבינט לשוויון מגדרי כדי להפוך כל אבן לקדם את הצעדים שיפסיקו את הטרור הזה. ולא, אין צעד אחד, אין משהו אחד שנעשה אותו וזה יפתור את הבעיה, אבל אנחנו חייבות וחייבים לגרום לכך שכל המערכת תפעל ותעבוד כדי שהטרור הזה יפסק. עד שכל חלק במערכת, כל אחד, כל עובדת ועובד, כל שר ושרה יבינו שיש עליהן ועליהם אחריות לגרום לזה להפסק, כי עד אז, למרבה הזוועה כל אשה ממשיכה להיות חשופה לאלימות הזאת, כל אשה, כל ילדה ממשיכה להיות חלילה, פוטנציאל של להיות קורבן."

עוד התייחסה השרה לאמנה ואמרה כי "בכל העולם כבר ברור מה צריך לעשות וגם אצלנו יודעות ויודעים מה צריך לעשות, יש לנו תוכנית בין משרדית לקידום המאבק באלימות נגד נשים, שהממשלה הזאת תקצבה אותה באופן חסר תקדים ויש אמנה בינלאומית למאבק באלימות כלפי נשים שנקראת אמנת איסטנבול. 45 מדינות כבר חתמו עליה. מדינת ישראל פועלת כבר לפחות 5 שנים כדי שהיא תוכל לעמוד בסטנדרט הנדרש להצטרף לאמנת איסטנבול למאבק באלימות כלפי נשים. הממשלה הזאת הייתה אמורה לאשרר את האמנה הזאת. שר המשפטים היה אמור להביא אותה לממשלה לאישור. זה לא קרה. עכשיו זה מורכב כי אומרים לנו שאי אפשר להביא את זה בתקופת בחירות. ובכן, הטרור המגדרי לא מתחשב בבחירות ואני קוראת ליועצת המשפטית לממשלה לאפשר להביא את אמנת איסטנבול לאישור הממשלה. אנחנו לא יודעות מה יהיה כאן אחרי הבחירות. אנחנו הולכות לבחירות מאוד משמעותיות שבהן מצד אחד יש לנו שמרנות שכוחות אדירים שמנעו עד היום את אישור האמנה הזאת ימשיכו לפעול ולנסות לקחת חזרה את השלטון, לבין המאבק שלנו לשוויון, להגנה על נשים, על ילדות וילדים ולמיגור האלימות. אנחנו חייבות לעשות כל מאמץ כדי לאשר את אמנת איסטנבול כבר עכשיו בממשלה הזאת."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיום, אמרה: "הקבינט הזה צריך להרכין היום ראש לזכרה של תמר אשל. חברת כנסת לשעבר בכנסת התשיעית והעשירית, אשה שהקימה את הוועדה, תת-הוועדה זאת הייתה אז, לתיקון החוק הפלילי בענייני אונס. פורצת דרך שהקימה את נעמת, שקידמה את השינוי בחוק ההפלות, אשה שנפטרה בגיל 102 אחרי שפעלה ללא לאות למען שוויון ולמען קידום נשים ומעמדן של נשים במדינת ישראל. תמר אשל גם ייצגה את ישראל בעולם, בין השאר באו"ם. והיום יש לנו זכות לארח את מי שתייצג את ישראל באו"ם ממש בקרוב בוועדה החשובה שנקראת CEDAW, שמפקחת על יישום אמנת האו"ם לביעור כל צורות האפליה נגד נשים, פרופ' דפנה הקר שתספר לקבינט מה היא הולכת לעשות שם. המאבק לשוויון של נשים הוא מאבק מאוד ארוך. לפעמים הוא נראה מתיש, לפעמים הוא נראה חסר סיכוי, אלה הרגעים שבהם אנחנו חייבות וחייבים להסתכל אחורנית ולראות מה השגנו ואז להסתכל קדימה ולזכור שאנחנו נשיג את כל מה שאנחנו מתכוונות להשיג."

מצ"ב לינק לסינק ותמונות לשימוש חופשי נשלח בזירה
צילום: ללא קרדיט
מצ"ב לינק לסינק ותמונות לשימוש חופשי נשלח בזירה
צילום: ללא קרדיט
מצ"ב לינק לסינק ותמונות לשימוש חופשי נשלח בזירה
צילום: ללא קרדיט
מצ"ב לינק לסינק ותמונות לשימוש חופשי נשלח בזירה
צילום: ללא קרדיט

Back to top button