מבזקיםמשפטי/פלילי

התנועה לאיכות השלטון לראש השב"כ: לפתוח בחקירה פלילית נגד פעיל הליכוד

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לראש השב"כ, מר רונן בר ומפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין הסתה לאלימות והמרדה, ולפעולות לשמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, כנגד פעיל הליכוד מיכאל בן שושן.

הפנייה נעשתה בעקבות דברים שאמר בן שושן במסגרת דיון פומבי ברשת החברתית "טוויטר" ("ספייס") שהנחה פעיל הליכוד רמי בן יהודה. בדיון אמר בן שושן: "אני, יש לי זווית ראייה קצת קיצונית, אבל היא מהירה ופותרת את כל הבעיות. עושים משפט ראווה, מוציאים את האנשים שיש הרבה ראיות לתפוס אותם, אנשים שיש להם כוח היום, שהם השתמשו בכוח שלהם להשחית, צובע קיר בצבע לבן, קיר יפה כזה, את יודעת, צובע אותו בצבע לבן, מעמיד אותם בשורה, מוציא להורג, וכל מי שבא אחריו, כל מי שיראה את הסצנה הזאת של בעצם מוציאים אותם להורג על בגידה במוסדות המדינה ובמדינה, כולם יבואו לזמר על מה שהם עשו, לבנות שלושה בתי כלא חדשים, והמדינה שלנו תיראה הרבה יותר טוב, ואז הכל יסתדר וכולם יחזרו".

בתנועה טוענים כי באמירות קשות אלו, ישנן התבטאויות אשר עולות לכאורה כדי עבירות פליליות של "הסתה לאלימות" לפי סעיף 144ד2 , תשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין"), בשל הם מבטאים, לכאורה, קריאה לעשיית מעשה אלימות. כמו כן, דברים אלו עולים לכאורה לכדי עבירות פליליות של "המרדה" לפי סעיפים 133, 134 ו-136 לחוק העונשין, וזאת בהתאם להגדרה הקבועה בסעיף 136(1) לחוק העונשין, לפיה המרדה היא הבאה לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

תומר נאור, ראש האגף המשפטי בתנועה לאיכות השלטון: פרקטיקות של רדיפת עובדי ציבור, כמו גם רדיפת אזרחים המתנגדים לשלטון, האשמתם בבגידה והוצאתם להורג למען יראו ויראו ובאמצעות משפטי ראווה, מאפיינות משטרים אפלים ודכאניים, בהם חופש הביטוי איננו קיים, בהם השוויון בפני החוק איננו קיים, ובהם הערך העליון והיחיד שיש להגן עליו ולפעול לאורו הוא נאמנות למשטר ולמנהיג. קריאה לשימוש בפרקטיקות מסוכנות אלה, מהוות סכנה מוחשית ואמיתית למשטר הדמוקרטי במדינת ישראל.

דרישה לפתיחה בחקירה פלילית - מפכ''ל המשטרה וראש השב''כ 25.7.2022
ארכיון. צילום: באדיבות התנועה לאיכות השלטון

Back to top button