תל אביב: החלו העבודות להקמת גשר 'עמק ברכה' מעל נתיבי איילון
בשבוע שעבר החלו העבודות להקמת גשר עמק ברכה, שיעבור מעל נתיבי איילון וישפר משמעותית את החיבור בין מזרח העיר למערבה – מרחוב עמק ברכה שבשכונת נחלת יצחק לאזור מע"ר צפוני.
הגשר יכלול מדרכות מוצלות להולכי רגל, שביל אופניים רחב וכביש דו-סטרי, והוא צפוי להקל על עומס התנועה ויחבר בין מרחב המע"ר הצפוני לרחוב עמק ברכה בשכונת נחלת יצחק. את הגשר תוכלו לחצות בהליכה על מדרכות רחבות ומוצלות, לדווש עליו בשביל אופניים רחב ודו כיווני וגם בנסיעה בכלי רכב בכביש דו-סטרי. העבודות מבוצעות ע"י עיריית תל אביב-יפו, באמצעות חברת נתיבי איילון ובניהול חברת דן בן עמרם, ובשיתוף משרד התחבורה. הגשר מתוכנן ע"י האוסמן אדריכלים.
ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "החיבור בין חלקי העיר, במקרה זה בין מזרחה למערבה, הוא חיוני לפיתוח מארג סביבתי, אורבני ושוויוני. אני שמח לבשר על תחילתן של העבודות על גשר עמק הברכה, שיעבור מעל איילון ויקשר בין מרחב מידטאון לבין שכונת נחלת יצחק וימשיך את הגשמת החזון העירוני להנגשת כל חלקי העיר, גם בהליכה, גם ברכיבה וגם בנסיעה. ביחד עם הקו האדום שיחל לפעול בעוד כארבעה חודשים, מדובר בבשורה של ממש עבור תושבות ותושבי העיר ועבור המבקרות והמבקרים בה".
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
גשר עמק ברכה תוכנן ואושר כחלק מחשיבות יצירת קשרים וגשרים בין שני חלקי העיר מזרח ומערב. אישור התכנית להקמת הגשר קשור במישרין לפיתוח מרחב המע"ר הצפוני בחלקו המערבי של דופן נתיבי איילון, אשר נבנה ומתאכלס בימים אלה, ותכנונו והקמתו משתלבים היטב עם תכנית העירייה והוועדה המקומית למימוש חזון קירוי איילון והרחבת הגשרים הקיימים.
המע"ר הצפוני עתיד לשרת כ-120,000 מועסקים בהתאם לגידול בשטחי התעסוקה במרחב השלום ועיקר הנגישות לאזור זה תתבסס על תחבורה ציבורית ובפרט על מערכת הסעת המונים, בכלל זה קווי רק"ל – תחנת "שאול המלך" של הקו האדום תוקם במרחק כ-140 מ' מהגשר. הגשר יעוצב בקשתות מפלדה ורוחבו יהיה כ-22 מ' והוא יכלול רצועת הולכי רגל רחבה ומוצללת ברוחב כ-6 מ' בצד הדרומי ורצועת הולכי רגל נוספת ברוחב 3 מ' בצד הצפוני; שביל אופניים דו סטרי; ונתיב לכלי רכב לכל כיוון. בנוסף, מתוכנן שדרוג לרחוב עמק ברכה בקטע שבין רחוב יגאל אלון לגשר, כולל טיפול בתשתיות, הסדרת מדרכות ושביל אופניים. מאמצי החיבור בין מזרח ומערב העיר החלו כבר בבניית גשר יצחק נבון, שנפתח לתנועה בינואר 2020, ועל שולחן השרטוטים כבר נמצא הגשר הבא שיחבר את שכונת יד אליהו לשכונת מונטיפיורי המכונה בשלב זה גשר השלושה, אשר יחבר בין הרחובות הרכב והשלושה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "הבסיס לתחבורה טובה, היא כזו שרואה את כל משתמשות ומשתמשי הדרך, ולא רק את הרכב הפרטי. אני שמחה לראות במיזם הזה יישום של היפוך הפירמידה שהובלתי במשרד התחבורה- יותר מדרכות, יותר צל, יותר שבילי אופניים. נמשיך לעבוד בכל הכח ובשיתופי פעולה לשינוי המרחב שלנו, למען הציבור הישראלי".
סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי: "אנו ממשיכים במאמצי החיבור שלנו את העיר במטרה לאחות את הנתקים שקיימים בין קצוותיה מעל עורקי תחבורה ראשיים. גשר עמק ברכה הוא חלק מפרויקט מתמשך שמטרתו לייצר קישוריות נוחה ובטוחה להולכי רגל ולרוכבים, כחלק מהחזון שלנו להיפוך הפירמידה ולצמצום השימוש ברכב פרטי. הגשר ייצר חיבוריות חיונית מעל האיילון, בין מזרח העיר מאזור נחלת יצחק, לבין מרכז העסקים מידטאון ומרכז העיר והוא חלק מתוכנית רחבת היקף שתחבר בעתיד לא רק מעל נתיבי איילון אלא גם מעל דרך נמיר ובין דרום וצפון העיר- מעל דרך רוקח ונחל הירקון. הגשרים מנקודת מבטינו הם חלק משמעותי מהשינוי בדרך וכל גשר שמתממש מוכיח כי כשיש אלטרנטיבות הציבור צועד על רגליו ו/או מדווש".