מבזקיםמשפטי/פלילי

סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע מואשמת בהסתה לטרור

פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני זמן קצר (שלישי) לבית משפט השלום בבאר שבע, כתב אישום נגד סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון מרים אבו קוידר, בת 21 מפזורת אבו רקייק, המייחס לה ביצוע עבירות של גילוי הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור לפי חוק המאבק בטרור.

על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד אירה ויימן קריקון, הנאשמת פרסמה לאורך זמן בחשבון האינסטגרם שלה פרסומי סטורי בשפה הערבית ותמונות, בהם דברי הסתה לטרור, קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור, וכן דברי שבח אהדה, תמיכה והזדהות עם ארגוני טרור. הנאשמת הוזהרה על ידי כוחות הביטחון כי פרסומיה מהווים הסתה, אך למרות האזהרה, המשיכה לפרסם דברי הסתה לטרור.

בין היתר, פרסמה הנאשמת פרסומים ותמונות לאחר פיגוע ירי בדיזנגוף בת"א באפריל השנה, וכן לאחר הפיגוע באלעד ביום העצמאות, במהלכם נרצחו ונפצעו אזרחים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בכתב האישום צוין בין היתר, כי במעשיה, פרסמה הנאשמת דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. כמו כן, פרסמה הנאשמת קריאה ישירה לביצוע מעשה טרור.

התיק נחקר ע"י שירות הביטחון הכללי ותחנת ערוער. הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה להארכת התנאים המגבילים בעניינה של הנאשמת של מעצר בית מלא, איסור שימוש בכל מכשיר בעל גישה לאינטרנט לרבות טלפון, מחשב, טלוויזיה חכמה, וכן תנאים נוספים.

בבקשה צוין, כי בעת בה המדינה מוכר טרור, פרסמה הנאשמת לאורך זמן, וגם לאחר שהוזהרה על ידי שב"כ שלא לעשות כן, פרסומים של אהדה והסתה לטרור. "בעידן בו הרשתות החברתיות והמקלדת הפכו לכלי בידי המסיתים לטרור, כשההסתה זורעת, מגבשת ומחזקת אידיאולוגיה לאומנית- המסוכנות הנשקפת מהמשיבה, אשר מנצלת את החשיפה הגדולה של התכנים שהיא מפרסמת לציבור, לצורך כך, היא גבוהה".

דיון בהארכת תנאים מגבילים של הנאשמת נקבע לשעה 12:00 בפני כב' השו' יריב בן דוד.

כתב אישום מרים אבו קוידר
אילוסטרציה. קרדיט: freepik

Back to top button