מבזקיםפוליטי / מדיני

בר לב ימריא לארה"ב: "שיתופי הפעולה עימה הם קריטיים לביטחון הלאומי"

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, ימריא הלילה (רביעי) לביקור מדיני בארצות הברית. בתוכנית הביקור, הידוק שיתופי הפעולה בתחום ביטחון הפנים ומאבק בפשיעה, הסוגיה האיראנית ונושא משבר האקלים.

במהלך הביקור צפוי השר בר-לב לפגוש את מקבילו, המזכיר לביטחון המולדת אלחנדרו מאיורקס; סגנית מזכיר המדינה, וונדי שרמן; ויועצת הנשיא ביידן לביטחון המולדת, ד"ר אליזבת שרווד-רנדל.

כמו כן, צפוי השר בר-לב להיפגש עם מנכ"ל אייפא"ק הווארד קור ובכירים נוספים בארגון, ולדון עימם בחיזוק הקשר בין הקהילות היהודיות בארצות הברית – ובפרט הדור הצעיר – לבין מדינת ישראל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך הפגישות צפוי השר בר-לב לדון עם מארחיו בסוגיות מדיניות, וביטחוניות: הידוק שיתופי הפעולה בנושאי ביטחון הפנים; קידום הקמת קבוצת עבודה של ישראל וארצות הברית בנושאי פשיעה כלכלית, הלבנת הון והונאה במטבעות דיגיטליים; המאבק מול איראן – תוכנית הגרעין שלה והפצת הטרור; פעילות משותפת בטכנולוגיה ובסייבר באמצעות צוותי עבודה של שתי המדינות; העמקת שיתופי הפעולה בין המשטרה ויחידותיה השונות, למקבילותיהן בארצות הברית; וחיזוק הקשר וחילופי הידע בתחומי כבאות והצלה בעקבות משבר האקלים.

השר בר-לב: "ארצות הברית היא הידידה הגדולה ביותר שלנו, ושיתופי הפעולה עימה הם קריטיים לביטחון הלאומי של מדינת ישראל. יש לא מעט נושאים בהם המשרד לביטחון הפנים מקיים שורה של שיתופי פעולה חשובים עם המשרד לביטחון המולדת בארצות הברית, ומטרת ביקורי בוושינגטון היא לחזק אותם. אחד הנושאים המרכזיים בהם אדון עם מארחיי הוא משבר האקלים – רק בשבועות האחרונים נוכחנו לדעת שוב עד כמה המצב מסוכן, ועד כמה חשוב שמדינות העולם יתאחדו כדי לבלום את ההתדרדרות מצד אחד, ולשתף פעולה אל מול גלי שריפות ענק מצד שני".

צילום: אתר הכנסת

Back to top button