חדשות הארץמבזקים

"אדמות הביל"ויים": הרשות לאכיפה במקרקעין הרסה מתחם סמוך לגדרה

הרשות לאכיפה במקרקעין ביצעה הבוקר (רביעי) בשיתוף יחידת מתפ״א וכוחות נוספים של משטרת ישראל הריסה של מתחם לא חוקי בשטחים הפתוחים שסמוכים לגדרה שמכונים "אדמות הביל"ויים".

בחודש יוני האחרון ביצעה הרשות לאכיפה במקרקעין, בשיתוף יחידת מתפ"א וכוחות נוספים של משטרת ישראל, הריסה של מתחם שנבנה ללא היתר על קרקע חקלאית והתפרס על כ-13 דונם. המתחם שימש כחממה לגידול תותים ובניגוד לייעוד הקרקע שימש גם כעסק מסחרי לקטיף עצמי, אירוח והפעלת קבוצות ואף למגורים של בעל המתחם.

כנגד המתחם התנהל הליך משפטי ארוך שבסופו ניתן על ידי בית המשפט השלום ברחובות צו הריסה, צו איסור שימוש וקנס לבעלי המתחם בגובה 80 אלף ש״ח. בעלי המבנה שנהרס שב ובנה בשטח 3 מבנים לא חוקיים. הבוקר כאמור, הגיעו הכוחות ופינו גם את המבנים הללו. בשל הקרבה לנחל גמליאל הבנייה באזור אסורה שכן הדבר פוגע במישור ההצפה ומהווה פגיעה במשאבי הטבע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הריסה זו מצטרפת לפעילות רחבת היקף שמבצעת הרשות לאכיפה במקרקעין בשיתוף יחידת מתפ"א ומשטרת יבנה באזור השטחים הפתוחים של גדרה בשנה וחצי האחרונות במהלכה נהרסו עד כה 26 מתחמים לא חוקיים.

במקום מתחמים נוספים שמתנהל כנגדם הליך שיפוטי. הרשות לאכיפה במקרקעין ומשטרת ישראל ימשיכו במאבקן הנחוש בפורעי החוק ויפעלו עד לפינוי מלא של האזור.

צילום: הרשות לאכיפה במקרקעין
צילום: הרשות לאכיפה במקרקעין

Back to top button