מבזקיםפוליטי / מדיני

המועצה המקומית אפרת עתרה לבג"ץ נגד סגן השר מתן כהנא

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי ומנכ"ל המועצה הראל טובי, הגישו לפני זמן קצר (רביעי) עתירה לבג"ץ באמצעות עו"ד עקיבא סליבצקי. זאת כנגד כנגד סגן השר מתן כהנא והמשרד לשירותי דת, ביחס למינוי של הרבנית שירה מירויס, לממונה מטעם המשרד על המועצה הדתית אפרת יום לאחר הודעת ראש הממשלה, נפתלי בנט לפזר את הכנסת וללכת לבחירות. לטענתם, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בדבר ביצוע מינויים בתקופת הבחירות לכנסת.

לטענת המועצה, השר כהנא נמנע מלמנות מועצה דתית מזה למעלה משנה מאז התבקש לעשות כן על ידי המועצה המקומית אפרת ולאחר שהמועצה עמדה בכל התנאים לכך על מנת להשיג מכך רווח פוליטי.

עוד נכתב בעתירה כי על פי חוק, חברי מליאת המועצה המקומית אמורים לבחור את נציגיהם למועצה הדתית בהתאם לפילוח הסיעתי הקיים במליאה, ושר הדתות אמור לאשר את המינוי. ככל שלא ניתן למנות מועצה דתית מטעם כלשהו, כי אז אמור להתמנות על ידי המשרד לשירותי דת ממונה על מועצה דתית, שהוא איש מקצוע, ונטול זיקה פוליטית עד אשר תתמנה מועצה דתית נבחרת. המועצה דיווחה לשר על מועמדיה לפני למעלה משנה, אך המינוי התעכב לטענת המשרד בשל כך שאחד המועמדים חייב לעבור שימוע ביחס להתאמתו לתפקיד. אלא שבמשך שנה שלמה המשרד לשירותי דת נמנע מלזמנו לשימוע וכתוצאה מכך טען שלא ניתן למנות מועצה דתית נבחרת.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף לטענת המועצה, לא הייתה כל מניעה ממינוי מועצה דתית עם ששה חברים בלבד, כשהסיבה האמיתית להימנעות מהמינוי היא רצונו של כהנא למנות את הרבנית מירויס, ובכך "לקרוץ" לציבור בוחריו מהקצה הליברלי של הציונות הדתית. בכך רמס סגן השר כהנא את עקרונות הדמוקרטיה המזכים את הציבור באפרת בבחירת נציגיו למועצה הדתית, וכשהוא "מנחית" על תושבי היישוב ממונה המתאים לצרכיו.

המועצה אף טוענת שהמינוי של מירויס פסול כשלעצמו. לדבריה, מירויס אינה עומדת בדרישות האישיות שמציב החוק בפני המתמנה לתפקיד. כמו כן, מירויס אשר מכהנת כתחליף לרב בית כנסת בשכונת התמר באפרת, נמצאת בו יש חשש לניגוד עניינים בתפקידה כממונה על המועצה הדתית, שכן קיים חשש למשוא פנים לטובת קהילתה על פני יתר הקהילות ביישוב. ואכן, לטענת המועצה, יום אחרי קבלת המינוי התייצבה לישיבה במועצה המקומית בעניין תקציבים לבניית בתי כנסת כנציגה של בית הכנסת "שירת התמר". כן טוענת המועצה כי בניגוד לחברי מועצה דתית, אשר מתמנים על ידי נבחרי הציבור, ומהווים למעשה גוף פוליטי, כי אז המכהן בתפקיד ממונה מטעם משרד הדתות חייב להיות נטול כל זיקה פוליטית לאיזה מהסיעות במליאת המועצה. גב' מירויס התמודדה על המקום השלישי ברשימת ."אפרת שלי", רשימה אשר קיבלה שני מנדטים במועצה וממילא היא בעלת זיקה פוליטית של ממש, ופסולה לשמש בתפקיד שניתן לה.

ארכיון. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button