מבזקים

בימין מברכים על פסיקת בג"ץ שאין לפנות את תושבי "מצפה כרמים" אשר בשטחי יו"ש

בית המשפט העליון קבע היום (רביעי), בדעת רוב, במסגרת דיון בעניין היישוב "מצפה כרמים" אשר בשטחי יו"ש, כי אין לפנות את תושבי היישוב מבתיהם.

בעקבות פסיקת בג"ץ שלא יפנו את ישוב מצפה הכרמים מארגון בצלמו נמסר: "אנחנו מברכים על ההחלטה. בג"ץ הבין סוף סוף שכמו כל אזרחי ישראל גם לתושבי יהודה ושומרון מגיע זכויות אדם. אנחנו מקווים שהחלטה זו תהווה סנונית ראשונה להבנה של כל מערכת המשפט והתקשרות בישראל שזכויות אדם מגיעות לכל אדם גולל גם יהודים שגרים ביהודה ושומרון".

ראש מועצת בנימין, שבתחומה "מצפה כרמים", ישראל גנץ מסר: "היישוב מצפה כרמים יישאר במקומו! שמחה גדולה לבנימין ולעם ישראל. נמשיך ליישב את בנימין ולהתרחב בה. תושבי מצפה כרמים הם החלוצים לפני המחנה שעברו מסכת עינוי דין ובסופה הם ניצחו ואיתם ניצח הצדק וניצח עם ישראל! אחרי המערכה המתישה הזו אנחנו עוברים למערכה הבאה לבניין היישוב ותקומתו. עת מדינת ישראל מחויבת לתקן את העוול שנעשה ולקדם בנייה מהירה ביישוב ובמרחב כולו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'. צילום: הציונות הדתית

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסק הדין: "אני מברך על ההחלטה הצודקת והמוסרית ומברך את תושבי מצפה כרמים החלוצים על הסרת חרב ההריסה המיידית מעל בתיהם. בעזרת ה׳ ובעזרתכם, בקרוב מאד נקים ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתסדיר את היישוב מצפה כרמים ועוד יישובים רבים ותמשיך בהצמחת ההתיישבות הצעירה והוותיקה להמשך פריחה ושגשוג לעוד שנים רבות וטובות".

ח"כ אופיר סופר מן הציונות הדתית אמר על פסק הדין: "הצדק וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ניצחו. מצפה כרמים לא תפונה ואף תגדל ותתרחב כמו כל ההתיישבות היהודית. נמשיך להרחיב את התיישבות בארץ ישראל בעז"ה".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מסר: "אני מצדיע לתושבים החלוצים והנפלאים של מצפה כרמים ושמח על החלטת בג"ץ בעניין היישוב. יחד עם שותפינו למחנה הלאומי אנחנו נקים לאחר הבחירות ממשלה לאומית יציבה וחזקה שתסדיר סופית את היישוב ותפעל לשגשוגה וביסוסה של ההתיישבות הצעירה והוותיקה בכל חלקי ארצנו".

ארכיון. ח"כ אורית סטרוק. צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית לעומת זאת, ראתה בפסק הדין כבלתי מספק: "אחרי שבג"ץ פסל את חוק ההסדרה הצודק שחוקקנו, ובחר להתעלם לחלוטין מהמציאות האמיתית ביו"ש ולהעדיף זכויות "בעלות" דמיוניות של פלסטינים על פני זכויות יסוד מינימליות של מתיישבים יהודים – עכשיו השופטים מואילים בטובם לזרוק עצם מצומצמת ביותר למתיישבי מצפה כרמים. אגיע הערב לשמוח בשמחתם של התושבים, שחרב הפינוי הוסרה מעל צווארם, אך לא אוכל להשלים עם העוול המתמשך המאיים עדין על רבים אחרים. אחרי הבחירות, נעמיד את בג"ץ במקומו, ונחוקק מחדש את חוק ההסדרה".

יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי אמר על הפסיקה: "שמח שפעם אחת בג"ץ לא הולך כנגד המדינה. מדינת ישראל בתקופתי כמנכ"ל משרד השיכון הקימה את ההתיישבות הצעירה והגיע הזמן שבג"ץ יפסיק ללכת נגד העם ולנסות לכפות מדיניות אנטי התיישבותית כנגד רצון כל העם."

ארכיון. ח"כ איתמר בן גביר. צילום: מנהלת הר הבית

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר גם נותר ביקורתי כלפי בג"ץ בעת הוא מברך על ההחלטה: "מצד אחד שמחה גדולה, אבל מצד שני עצוב ששופטי בג"ץ היו צריכים לדון האם לגרש, או לא לגרש יהודים מאדמתם. מכל מקום, במדינת ישראל במקרה דומה, לא הייתה מתעוררת כל שאלה משפטית והגיע הזמן להסדיר את מעמדם של המתיישבים, כדי שדינם לא יהיה דין שונה מכל אזרח במדינת ישראל."

כמובן, מן הצד השני של המפה הפוליטית, פחות מרוצים מן ההחלטה. "שלום עכשיו" הודיעו: "מאוכזבים מהחלטת בג"ץ אשר רומסת, הלכה למעשה, את מעט ההגנה שנותרה לקניין הפלסטיני בשטחים. ההחלטה תאפשר הכשרה בדיעבד של מקרים רבים בהם השתלטו מתנחלים על אדמות פלסטיניות פרטיות. מצער שהעבריינות והגזל קיבלו היום רוח גבית דווקא בבית הדין הגבוה לצדק".

בית המשפט העליון. צילום: ויקיפדיה

Back to top button