בריאותמבזקים

ראש הממשלה בחנוכת חדר המיון הגדול בעולם: "אני בעיקר שמח להיות כאן בריא"

ראש הממשלה, יאיר לפיד ונשיא המדינה, יצחק הרצוג השתתפו היום (חמישי) בטקס חנוכת בית החולים לרפואה דחופה ע"ש סילבן אדמס, במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי, שר הבריאות ניצן הורוביץ, חברי כנסת, מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו, סילבן אדמס, רופאים, אחיות, מנכ"לי קופ"ח ומכובדים נוספים. תחילה קיים ראש הממשלה סיור במיון החדש ובמחלקותיו השונות, מלווה בפרופ' גמזו ובסילבן אדמס.

בפתח דבריו, אמר ראש הממשלה לפיד במהלך הטקס: . אני מברך אתכם על הקמת חדר המיון החדש, הגדול והמתקדם בארץ. הוא ישרת לא רק את תושבי תל אביב אלא את כלל המדינה. יבטיח לאזרחי ישראל טיפול מהיר, מתקדם ברמה הגבוהה ביותר. בחדר המיון הזה, משתלב כל הטוב המשותף של מדינת ישראל: ההון האנושי המופלא שלנו, שמוציא מתוכו את הרופאים, האחיות, הצוותים הרפואיים הטובים בעולם. הטכנולוגיה של אומת ההיי-טק, שמציידת אותם בכלים המתקדמים ביותר להילחם למען הבריאות שלנו. המסורת הישראלית שאומרת: 'לא משאירים אף אחד מאחור', או במקרה שלכם – לא משאירים אף אחד בפתח של חדר המיון."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, דיבר על הדו קיום אשר קורה בבתי החולים: "המסורת היהודית של חמלה וערבות הדדית. מודל של דו קיום יהודי-ערבי שצריך לעורר גאווה בכל אזרח ישראלי. כל אלה מתממשים יום-יום בבית החולים הזה, ובכל מערכת הבריאות. זה יום חגיגי, אבל גם היום אי אפשר להתעלם מהזעקה שעולה מהצוותים הרפואיים, שנאלצים לספוג אלימות יום-יומית בלתי נסבלת בבתי החולים ובמרפאות. מי שפוגע באחות או ברופאה, בסניטר או במנהל מחלקה – פוגע בכל מדינת ישראל. הנחיתי את גופי האכיפה לנקוט ביד ברזל נגד האלימות המשתוללת הזו. אני מתחייב בפניכם שנתמוך ונקדם כל הצעה שנועדה להגן עליכם, בדיוק כפי שאתם שומרים עלינו. דמם של הצוותים הרפואיים לא יהיה הפקר."

לסיום, פנה לפיד לתורמים ואמר כי "סילבן, שנינו ילדים של ניצולי שואה. אתה גדלת עם תחושת אחריות גדולה למדינת ישראל, לדור הבא, לבריאותו וערכיו. אביך, מרסל ז"ל, בוודאי היה גאה בך היום. בשם מדינת ישראל, תודה. אני שולח מכאן רפואה שלמה לכל מי שזקוק לכך. אני רוצה להודות לכל הצוותים הרפואיים על המשמרות הארוכות, על התנאים הקשים, על העומס, ובעיקר על תחושת השליחות העמוקה שלכם. שבועת הרופא אומרת: "ושמרתם עד מאוד חיי אדם מרחם אמו, והיה שלומו ראש חרדתכם כל הימים. ועזרתם לאדם החולה באשר הוא חולה, אם זר ואם נכרי, אם אזרח נקלה ואם נכבד. תרבו חכמה ואל תרפו כי היא חייכם וממנה תוצאות חיים"."

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

Back to top button