מבזקיםמשפטי/פלילי

יצא מן הרכב וירה בו 4 יריות בחזה: נדחה ערעורו של מורשע ברצח ושוד של יהלומן

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את עמדת הפרקליטות ודחה את ערעורו של יאיר סיאון בנימינוב, אשר הורשע ברצח היהלומן בוריס בוטרשווילי ז"ל ונידון למאסר עולם ו-4 שנות מאסר נוספות.

המדובר בנאשם, אשר הצטייד מראש באקדח, קבע פגישה עם המנוח, הובילו לחניון ביתו, שם יצא מן הרכב וירה בו 4 יריות בחזה. לאחר מכן, לקח הנאשם את תיקו של המנוח ובו תכשיטים וכסף, צירף אליהם את דרכונו, והחביא את השלל במחסן בחניית ביתו. הנאשם הוביל את גופת המנוח ליער, קברה תחת מערום אבנים, ולאחר מכן הצית את רכבו של המנוח על מנת לשבש את החקירה.

בבית המשפט המחוזי טען הנאשם, כי אנשים אחרים היו אלו שירו במנוח, אך במסגרת ערעורו בבית המשפט העליון, שינה הנאשם את גרסתו והודה כי אכן הוא הרוצח, אך טען כי מדובר במעשה ספונטני, שנעשה בלהט וויכוח, ועל כן יש להקל בעונשו. בית המשפט העליון דחה את כל טענותיו של הנאשם וקבע, כי הנאשם תיכנן את הרצח מראש, ועשה זאת למטרת שוד היהלומן, כי הכין את דרכונו ואף התעניין יום קודם לרצח ברכישת כרטיס טיסה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בפסק הדין נקבע, כי "התנהגות המערער לאחר הירי מלמדת על כך שאין מדובר באירוע ספונטני שבוצע מתוך סערת נפש. המערער ביצע שורת פעולות אשר בוצעו בקור רוח ותועדו במצלמות אבטחה שונות, שבהן לא נצפה כשהוא מצוי בסערת רגשות.."

בית המשפט העליון הותיר כאמור את הרשעתו של הנאשם והעונש על כנם וקבע, כי מעשיו מלמדים על תכנון והכנה של מעשה הרצח, ועל כן – גם לפי הרפורמה בדיני ההמתה – מעשיו הם "רצח בנסיבות מחמירות", ועל כן אין להתערב בעונשו.

בבית המשפט העליון יצגה את המדינה עו"ד יעל שרף מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. בבית המשפט המחוזי נוהל התיק ע"י עו"ד גל רוזנצוייג מפרקליטות מחוז מרכז.

פסד בנימינוב
אילוסטרציה

Back to top button