חדשות הארץמבזקים

מאות תושבי בנימין מחו בכביש 60: ״דורשים תכנית חירום לאכיפה״

יממה לאחר התאונה הקשה בכביש 60 בנימין שבה נהרג הילד מתן צינמן ז״ל וכשעה לאחר שנטמן בבית העלמין בירושלים, יצאו היום (חמישי) תושבי בנימין יחד עם המועצה האזורית בנימין וראש המועצה ישראל גנץ לצמתים בכביש 60 במחאה על המצב. גם תושבי בית אל וראש מועצת בית אל שי אלון וכן תושבי גוש עציון והשומרון השתתפו גם הם במחאה.

התושבים נשאו שלטים במחאה על מה שהם מכנים "הפקרות ורולטה בכבישים" שנובעת מחוסר אכיפה נגד הנהגים הפלסטינים ואזלת היד של מדינת ישראל בטיפול בתשתיות הכבישים ביהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין אמר: "התאונה הקשה אתמול זעזעה את כולם וכעת צריך לעשות מעשה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

גנץ דרש מראש הממשלה והשרים כינוס מידי של הגורמים על מנת לצאת לתוכנית חירום לאכיפה בכבישי יהודה ושומרון, ובמקביל קידום בהול של הכפלת כביש 60, שהוא עורק התנועה המרכזי ביו"ש ומשמש יהודים וערבים.

ראש המועצה המשיך: "הממשלה חייבת לצאת לדרך עם 'תכנית חירום לאכיפה' שכוללת טיפול יסודי בהפקרות בכבישים מצד הנהגים הערבים. לא יכול להיות שחצי מיליון דו"חות של נהגים ערבים לא נאכפים ולא משולמים. לא יכול להיות שמספר עצום של כלי רכב צריך לרדת מהכביש והם ממשיכים לנסוע ולהרוג".

עוד ציין ישראל גנץ את הצורך לדבריו ב-"קידום בהול של פיתוח והכפלת כביש 60. אפשר לפתור את זה ולצאת לסלילת הכביש תוך שנה. הממשלה צריכה לקבל החלטה. או פיתוח מידי של הכביש או חלילה המשך מחיר דמים".

המחאה התקיימה במספר צמתים בהם צומת מעבר מכמש, צומת גבעת אסף, צומת עפרה, צומת שילה וצומת מעלה לבונה צפון. במועצת בנימין אומרים כי המאבק להסדרת נושא האכיפה ופיתוח הכבישים רק החל.

צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין
צילום: דוברות בנימין

Back to top button