מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ אבוטבול פנה במכתב חריף לרה"מ לאחר השפלה שחוו ישראלים חרדים ע"י הירדנים

חבר הכנסת משה אבוטבול ממפלגת ש״ס פנה היום (חמישי) במכתב חמור לראש הממשלה ושר החוץ יאיר לפיד על ההשפלה שחוו אמש מעל 100 ישראלים על ידי הירדנים.

אבוטבול תיאר את האירועים שהתרחשו במעבר הגבול אילת-ירדן: "התקבלו בלשכתי פניות רבות מאזרחים ישראלים שעברו אמש השפלה בוטה ומכפירה על ידי הירדנים במעבר הגבול אילת ירדן כאשר ביקשו לעלות לרגל לקבר אהרן הכהן זיע"א ולבקר בירדן – מדינה אשר לה הסכם שלום עם מדינת ישראל ויחסי גומלין בסוגיות של חלוקת מי הירדן, שת"פ ביטחוני, כלכלי ותיירותי. מדובר במעל 100 ישראלים שסורבו כניסה לירדן רק בגלל שהם יהודים, זה נאמר להם במפורש על ידי הירדנים וגם על ידי עובדים במעבר בצד הישראלי".

הוא המשיך: "בשעת הבידוק רוקנו להם את התיקים ועברו על כל פריט ולכל פריט שהיה לו סממן יהודי הושלך הצידה בזלזול בטענה של סיכון בטחוני מדובר בכיפות, טליתות, ציציות, תפילין, סידורים וספרי לימוד. רק להמחיש את העוינות כל דבר מאכל ומשקה שנמצא ברשותם הושלך לפח – מה שהביאו כשר שיהיה להם מה לאכול בשלושה ימי השהות… מה הסיכון הביטחוני בזה? הם הוזהרו לטשטש כל סימן זיהוי יהודי, הירדנים ביקשו מאנשים לגזור פאות כתנאי כניסה כאשר בסוף הם התפשרו שימרחו ג'ל על שיער הפאות ולהדביק אותם לראש מתחת לכובע קסקט. כמובן שלהסיר כיפות, ציציות ואפילו חולצות לבנות מכופתרות ומכנסי כותנה אלגנטיים וללבוש לחילופין מכנסי ג'ינס או מכנסיים קצרים וחולצות טריקו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אבוטבול הדגיש: "במקום שישראל תגנה התנהגות משפילה וחמורה זו לאזרחיה, רשות שדות התעופה טענו כרגיל 'החרדים התפרעו'!! אך מעדויות שקיבלתי בחורי הישיבה והאברכים שנסעו בקבוצה התנהגו באיפוק ראוי להערצה ובהתבטלות גמורה ממש ולא התפרעו כמו שפורסם בתקשורת".

ח״כ אבוטבול הוסיף: "אני רואה זאת בחומרה רבה שכאשר מדובר בחרדים היד קלה על ההדק, וניתן ויש שיטענו שאף רצוי לעשות להם מה שרוצים 'כצאן מובל לטבח'. אם זה שוטרים שמכים וחובטים ללא רחם בחרדים, או תקשורת שמסיתה ומכפישה עד שגופים רשמיים כרשות שדות התעופה אף מעיזים להמציא טענות התפרעות… זה קורה באופן שוטף בישראל וממילא נראה שמחלחל אף לירדנים. בעת האירוע המתואר היית בפגישה עם מלך ירדן מתוקף תפקידך כשר החוץ וכראש ממשלת ישראל בדיוק כאשר אזרחי מדינתך מוצאים את עצמם מתנצלים על יהדותם ודתם כמו בשנים אפלות שסברנו שכבר עברו ופסו מן העולם ובפרט שבעולם הנאור מדברים על חופש דת, שוויון זכויות, הכלת האחר וכיבוד השונה, אך מסתבר שבשעת מבחן אמיתית הכול נדחק הצידה וחוזרים למראות הקשים שהעם היהודי סבל בגלויות".

עוד כתב חבר הכנסת: "יאמר ברורות; לא יתכן שהצד הירדני רוצה ושמח בקבלת התיירות הישראלית מחד, דבר שגם מועיל לו כלכלית, ומאידך למרות הסכם השלום התחושה הינה שלהגיע כיהודי המעוניין להתפלל בקברו של מנהיג היהדות וממקימיה אהרן הכהן שהיה אוהב שלום ורודף שלום זאת לצד אחיו משה רבינו ע"ה יהיה כרוך במסירות נפש, בסיכון ובביזוי בניו ובני בניו מהעם היהודי".

לסיום כתב חבר הכנסת: "אבקשך להיכנס לעובי הקורה ולנקוט בפעולות שיבהירו קבל עם ועולם שהחרדים, הדתיים ושומרי המסורת והמצוות הם אזרחי ישראל שווים ומדינת ישראל תעמוד על זכויותיהם להיראות / להתלבש ולקיים את דתם בכל מקום בעולם המצהיר על מדינתו כדמוקרטית, ואולי זה יביא לשינוי מגמת האנטישמיות בארץ ובעולם. שיחת הבהרה לשגריר ירדן בישראל זה מינימום בעת הזו לאור מסכת ההשפלות שעברו. על משרד החוץ לחדד מול הירדנים את הנהלים על כיבוד הדת וכלי קודש כפי שישראל שומרת על הסטטוס קוו כלפי מקומות דת מוסלמיים ואנו מכבדים את הבאים לשערי מדינת ישראל ולא בודקים בבגדיהם 'ובציציותיהם'. אציין שאף אני אישית בנסיעתי לירדן לפני מספר שנים חוויתי חוויה קשה דומה ע"י הירדנים, תחושת חוסר אונים ומשום מה נדמה שישראל לא עושה דבר בעניין".

חבר הכנסת אבוטבול אף שלח העתק ממכתבו לשגריר ירדן בישראל וכן למנכ"לי משרד החוץ ומשרד ראש הממשלה ולשגריר ישראל בירדן.

ארכיון. ח"כ משה אבוטבול. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

Back to top button