בריאותמבזקים

ארגון הרופאים המתמחים זועם: "ברביבאי התקפלה, לפיד אישר את ההתקפלות"

ארגון הרופאות והרופאים המתמחים 'מרשם' הגיב לפני זמן קצר (ראשון) לפרסום ההיתר בדבר עיכוב קיצור התורנויות שהובטח לארגון על ידי שר הבריאות ניצן הורוביץ לאחר המחאה של הארגון.

בארגון תקפו את הממשלה ואמרו כי היא לא קיימה את התחייבויותיה: "הממשלה הזאת נכשלה. לפני כמעט שנה התחייבו לשים סוף לתורנויות של- 26 שעות וברגע האמת, בשנייה שיכלו, הסירו מעצמם אחריות ודחו את הקיצור לעוד יותר משנה, בלי שום התחייבות ובלי קיצור תורנויות במרכז הארץ. ברביבאי התקפלה, לפיד אישר את ההתקפלות."

עוד מסרו בארגון: "למרות ההתחייבויות השלטוניות, וההכרזות הפומפוזיות בתקשורת הציבור והמתמחים נשארו בלי כלום – דחיית ההיתר לסוף שנת 2023: בלי תקציב, ובלי שום וודאות ריאלית, כמוה כגזר דין מוות לקיצור בפועל. המתמחים ימשיכו לקרוס בתורנויות של 26 שעות, ימשיכו לשלם בבריאות ובחיים שלהם ושל המטופלים. הממשלה הזאת נכשלה ערכית ומקצועית לכל אורך הדרך. ובפועל ממשיכה העסקה פוגענית ומסוכנת בתנאים של עבדות! הבעיה הבוערת ביותר במערכת הבריאות, שנגררת בגלל חוסר משילות והתקפלויות ערכיות, נקברה היום עמוק במגירה, לפחות לשנה, ואולי לתמיד, בלי שום התחייבות קונקרטית לקצר את התורנויות ולתת לרופאות ולרופאים המתמחים, תקווה. אנחנו דורשים מרוה"מ לקחת אחריות ולשנות את ההחלטה האומללה הזו."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוסף, התייחסו להשלכות העיכוב בארגון: "לממשלה הייתה כמעט שנה! להיערך לקיצור התורנויות. כל התירוצים לא יכולים להסתיר את חוסר המנהיגות וההתקפלות הערכית , המוסרית והמקצועית. לא רק שהקיצור נדחה למועד לא רלוונטי, גם הושמט ממנו, לאור התנגדות האוצר שמנסה לחסוך תמריצים לפריפריה, קיצור התורנויות במרכז הארץ, כפי שנקבע בדוח מנדלוביץ'. צריך להבין את המשמעות: קיצור התורנויות, אם יצא לפועל מתישהו בספטמבר 2023, ישאר נחלת הפריפריה בלבד ויחול על פחות מ 3% מהמתמחים בלבד. הבוקר הזה ביטלה בפועל ממשלת ישראל את קיצור התורנויות בביה"ח במרכז הארץ על דעתו של ראש הממשלה שמסרב לפעול בנושא! אם קיצור התורנויות לא יצא לפועל, עפ"י מה שסוכם והובטח, זו תהיה בכיה לדורות אבל מעל הכל הכישלון הגדול ביותר של הממשלה והעומד בראשה- ואנחנו לא נעמוד מנגד."

ארכיון. מחאת המתמחים. צילום: ללא קרדיט

Back to top button