ברש"ת מדווחים על קיצור זמן ההמתנה בתהליך הטיסות היוצאות בנתב"ג
הליך היציאה של הנוסע היוצא לטיסה קוצר בכשעה וזאת למרות העלייה במספר הנוסעים היוצאים מהארץ – ההליך עומד היום על פחות משעה וחצי בממוצע מהכניסה לטרמינל ועד העלייה למטוס. חודש יולי הוא מהחודשים העמוסים ביותר בנתב"ג והמדידות מתבצעות בימי העומס. זמני השרות שנמדדו בעמדות במסלול נוסע יוצא ירד מ-160 דקות לכ-100 דקות (כשעה וחצי). הנמדד הוא זמן המעבר של נוסע בממוצע ( נק' חציון בין הזמן הארוך ביותר לזמן הקצר ביותר) והוא כאמור ירד מ-160 דקות לכ-100 דקות לכל ההליך עד הטיסה.
בנמל התעופה בן גוריון מתבצע מעקב רציף אחרי זמני השרות בתחנות השונות במסלול נוסע יוצא – המדידות נעשות בזמני שיא בהם עברו בנמל התעופה בן גוריון יותר מ 2.1 מיליון נוסעים בחודש. המעבר למי שביצע צ'ק אין מהבית ועובר במסלול המהיר ללא כבודה דרך ה W ירד מ-33 דקות לכ-20 דקות מרגע הכניסה לטרמינל ועד לדיוטי פרי, במסגרת האפיון הביטחוני (תחנה מס 1) ירדו הזמנים מיוני ליולי מכשעה המתנה ל 29 דקות (הסיבה – שינוי בכ"א ובמתגברים והמשך גיוס כ"א ובסיום הקורסים השונים).
תחנה 2 בצ'ק אין של חברות התעופה באמצעות שרותי הקרקע קיים שיפור מהותי מ כ 80 דקות ל כ 60 דקות – מבוצע מאמץ משותף לגיוס כ"א לחברות שרותי הקרקע. בתחנה 3 בבידוק כבודת יד ירד הזמן מ-13 דקות לכ-10 דקות. כל השיפור הקיים בחודש יולי הוא מול גידול בתנועת הנוסעים, כמו כן ירדנו ב-70 אחוז בהשארת מזוודות בישראל ובשבוע הבא יסתיים מבצע השבת המזוודות.
• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "בעבודה קשה וממוקדת הצלחנו לקצר את זמני ההמתנה ואת התורים בנתב"ג. התעקשתי לא לבטל טיסות כדי שהציבור הישראלי לא יפגע ולא ישלם יותר, ואני עומדת על כך שחופש הטיסה ימשך לכל אחת ואחד תוך שהאחריות היא עלינו לשפר עוד ועוד את זמני ההמתנה. רשות שדות התעופה עשתה צעדים משמעותיים ובהתאם להנחייתי הביאה פתרונות יצירתיים שקיצרו את התורים ושיפרו את מסלול הנוסע/ת ביציאה ובכניסה לארץ. נמשיך לוודא שהשירות ישתפר לאורך כל חודשי הקיץ, טיסה נעימה!"