מבזקיםפוליטי / מדיני

לפיד למזכ"ל האו"ם: "יש להדיח ולפזר מיידית את חברי ועדת החקירה נגד ישראל"

ראש הממשלה יאיר לפיד שלח היום (ראשון), מכתב למזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, בדרישה להדיח מיידית ולפזר את חברי ועדת החקירה נגד ישראל אשר הוקמה בעקבות אירועי מבצע "שומר החומות".

דרישת ראש הממשלה באה בעקבות התבטאויות אנטישמיות של חבר הוועדה, מר מילון קוטארי, המצטרפות לשורת אירועי אנטישמיות והטיה אנטי-ישראלית בולטת, הקיימת בוועדת החקירה של האו"ם.

ראש הממשלה כתב למזכ"ל האו"ם: "מר גוטרש, אני קורא לך היום לכבד את מילותייך במקרה השערורייתי הזה, ולהעמיד דברים על דיוקם – הדבר הזה לא יכול לעבור בשתיקה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא עוד כתב: "השמצות בדבר 'לובי יהודי' שפועל כדי 'לשלוט' בתקשורת, מזכירות את הימים החשוכים ביותר של ההיסטוריה המודרנית".

הוא דרש את פיזור הוועדה: "המאבק נגד האנטישמיות אינו יכול להתנהל רק באמצעות מילים בלבד. הוא דורש פעולה. זה הזמן לנקיטת פעולה – זה הזמן לפזר את הוועדה".

והוסיף: "הוועדה הזו לא רק תומכת באנטישמיות – היא מלבה אותה".

שליחת מכתב זה הינו חלק ממאמץ מקיף ואינטנסיבי, שהובילה ישראל בימים האחרונים. בזכות המאמצים הרבים, נציגים משורת מדינות כבר גינו את ההערות האנטישמיות של מר קוטארי, וביניהן: ארצות הברית, צרפת, קנדה, גרמניה, הממלכה המאוחדת, הולנד, צ'כיה, אוסטריה והאיחוד האירופי בכללותו.

ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

Back to top button