צרכנות

שחיקה בגיל מבוגר: כל מה שצריך לדעת

דווקא בגיל מבוגר כאשר תרצו לעשות את הדברים שחלמתם עליהם, תתקשו לעשות זאת כמו שצריך. ככל שתתבגרו בגיל, כך יהיה עליכם להתמודד עם בעיות בריאותיות שלא הכרתם. אחת מהבעיות הבריאותיות הנפוצות בגיל מבוגר היא שחיקה של הסחוס. שחיקת סחוס בברך יכולה להופיע ללא כל התראה מוקדמת, ותמצאו את עצמכם מתמודדים עם עולם חדש. דברים שעד לא מזמן הייתם מבצעים בחופשיות, תתקשו מאוד לבצע אותם. אם אתם סובלים מכאבים לא מוסברים בברך, ישנו סיכוי גדול כי מדובר על שחיקה של הסחוס. מה נכון לעשות כאשר אתם נתקלים במצב כזה? הכנו לכם מדריך מקיף שבו תוכלו לקבל את כל האינפורמציה על שחיקה בגיל מבוגר. מצב יחסית שכיח שקורה למבוגרים רבים שלא בהכרח מבינים עד כמה המצב הוא חמור ומורכב.

 

מי נמצא בקבוצת סיכון?

באופן עקרוני כולם יכולים למצוא את עצמם מתמודדים עם שחיקה של הסחוס. גם צעירים עלולים לסבול מהבעיה הזאת, אם כי בסבירות נמוכה באופן מהותי. אנשים מבוגרים רבים יסבלו משחיקה של הסחוס מכיוון שהוא נשחק עם השנים שעוברות. הבעיה נפוצה יותר אצל נשים מאשר אצל גברים, אם זאת לא מדובר על עניין גורף. כל מי שמגיע לגיל מבוגר יידרש לשמור על עצמו בהקשר הזה כדי לא לסבול מהשלכות שונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

 

מדוע הסחוס בברך נשחק?

כמו כל דבר בחיינו, גם הפרמטרים השונים שמרכיבים את גופנו עלולים להישחק. זוהי הסיבה שבגללה אתם צריכים להיות תמיד עם האצבע על הדופק כדי לבחון מה קורה. שחיקה של הסחוס בברך היא מצב שכיח מכיוון שהברך נמצא בשימוש תדיר. כל אחד מאיתנו משתמש בברך באופן קבוע על מנת ללכת ממקום למקום. ישנם מבוגרים רבים שעבדו לאורך השנים בעבודות שבהן הם היו בתנועתיות גבוהה. כתוצאה מכך הם נמצאים בסיכון גדול יותר לסבול ממצב של שחיקת סחוס בברך.

 

איזה מזהים שחיקה של סחוס הברך?

הסימפטום המרכזי שאליו תוכלו לשים לב הוא תחושת הכאב שמתלווה לכל תנועה. בכל פעם שתזיזו את הברך תסבלו מכאבים עזים, כאלה שלא יצא לכם לחוות לפני כן. גם סימפטום של נוקשות הברך עלול להעיד על כך שישנה שחיקה שחובה לשים אליה לב. אם אתם מתקשים להזיז את הברך כמו בעבר יהיה עליכם לבחון את העניין. אל תשאירו מצב של כאב לא מוסברת מבלי שתקבלו הבחנה רפואית על ידי רופא מוסמך.

 

כיצד נהוג לטפל בשחיקת סחוס בברך?

הדרך האידיאלית להתמודד עם המצב היא פשוט לתת לברך לנוח. על ידי מנוחה תדירה, המצב משתפר, ותוכלו לחזור לתפקוד כמעט מלא. עם זאת לא מדובר על פתרון שאמור למנוע את הפעם הבאה שבה תהיה שחיקה. יש כאלה שגם לוקחים משככי כאבים כדי להוריד את מפלס הכאב. כמובן שכל אחד יכול לבחור את משככי הכאבים שיהיו הכי יעילים עבורו באופן אישי. ישנה חשיבות עליונה להתמודד עם הכאב כדי שלא תמצאו את עצמכם בבעיה שלא תדעו איך לצאת ממנה.

מעבר לפתרון לכאב, יהיה עליכם למצוא פתרון לשחיקה של הסחוס עצמו. שחיקת סחוס בברך היא מצב מסוכן שעלול להוביל אתכם לקושי בביצוע משימות שהייתם מבצעים בחופשיות. הפתרון במקרים חמורים מאוד הוא לבצע ניתוח שבו מחליפים את הסחוס בברך על מנת למנוע החמרה של המצב. חשוב שתיקחו בחשבון כי מדובר על ניתוח לכל דבר ועניין. ההחלמה מניתוח בברך היא לא פשוטה, עם זאת הניתוח ישים סוף לכאבים השונים.

Back to top button