מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא נכון שממשלה תהיה תלויה במפלגה שהיא לא ציונית במהותה"

שרת הפנים, איילת שקד, התראיינה היום (שני) לשירית אביטן כהן בכנס מרכז קטיף לאחריות לאומית לציון 17 שנה להתנתקות. בריאיון דיברו השתיים על הממשלה, לפיד, רע"מ, דרעי והמפלגה החדשה.

על דבריו של דרעי בכנס. על כך שהיא אינה שייכת לציונות הדתית: "מציעה לשר דרעי לא לקבוע לציונות הדתית מי חלק ממנה ומי לא. אריה דרעי בשנה האחרונה ראה איך המון עמדות כוח ומשרות של ש"ס מאוישות על ידי הציונות הדתית וזה לא היה לו קל".

שקד הוסיפה ודיברה על הישגי הממשלה לטענתה: "גם בממשלה האחרונה יישמנו את הערכים שבשמם נבחרנו. בשנה האחרונה המועצות ביהודה ושומרון קיבלו יותר תקציבים, תקציב החמ"ד נכנס לבסיס התקציב. בעוטף עזה יש שקט. היה מצעד דגלים מפואר בלי להוריד ראש בפני החמאס. הייתה עלייה בעולים להר הבית. יישמנו את חוק קיזוז מחבלים. בגלל הרבה רעש ופייק לא מסתכלים על העובדות. אני מבקשת שתבחנו אותנו לפי העובדות. ובעובדות בסופו של דבר שמרנו על הערכים של הציונות הדתית וחיזקנו את מדינת ישראל בהרבה מובנים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שקד דיברה על תחושות הציבור כלפיה, כפי שמתבטאת ברחוב וברשתות החברתיות: "אני לא יכולה להתווכח עם תחושות ואני מכבדת כל אחד ומבינה גם את הכעס אבל קוראת לאנשים תסתכלו על העובדות. כאשר מסתכלים בצורה רצינית רואים תמונה קצת שונה".

על האפשרות של הקמת ממשלת ימין אמרה השרה: "השנה האחרונה הייתה מורכבת לכולנו. ראינו שממשלה צרה מאוד קשה להתקיים. כאשר יש ממשלה צרה של צד אחד בלבד חצי מהעם מרגיש שזאת לא המדינה שלו. במשך הרבה שנים רציתי רק ממשלת ימין. וגם בתוך הממשלה הזאת אני פועלת ליישום ערכי הימין. אף אמירה ומעשה שלא תורם את הערכים שלשמם נבחרתי. צריך לשים את החרמות בצד ולהקים ממשלה רחבה. זה אפשרי".

בנושא מפלגת רע"מ אמרה: "אנחנו לומדים מהעבר ומתחקרים מה שאנחנו עושים. זה לקח שאנחנו לומדים מהממשלה הזאת. לא נכון שממשלה תהיה תלויה במפלגה שהיא לא ציונית במהותה".

על מפלגתה החדשה סיפה שקד: "יש כוחות חזקים וטובים שרוצים להצטרף. יש היום אנשים מצוינים בציונות הדתית. בסופו של דבר המפלגה תהיה חצי דתיים לאומיים וחצי חילונים מסורתיים. יש מניפה גדולה לחברה והרבה גוונים".

לסיום אמרה: "אנחנו בממשלה שהיא פריטטית. חלק מההחלטות מתקבלות במשותף. קיצצנו את הכספים שהרשות הפלסטינית נותנת למחבלים ואנחנו מצליחים להתנהל בצורה טובה. יש דברים שאי אפשר לעשות בגלל הבחירות".

צילום: דוברות הכנסת, יצחק הררי

Back to top button