מבזקיםפוליטי / מדיני

"לקחת אחריות זה לעשות הכול כדי שאסון כזה לא יקרה שוב"

ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, מסר היום (שני) עדות בפני חברי ועדת הבדיקה הממשלתית למניעת אסונות, תוך כדי פעילות מכינות קדם צבאיות. זאת בהקשר לאסון שבו תלמידי מכינה נספו בשיטפון בזק בנחל צפית.

בפתח דבריו התייחס ללקיחת אחריות בידי בידי מי שצריך ונתן דוגמאות משירותו הצבאי והתעסוקתי: "מדברים הרבה על נטילת אחריות, אני רוצה לומר את תפיסתי: הערך המוביל בחיי הוא ערך האחריות. לקחת אחריות זה לעשות הכול כדי שאסון כזה לא יקרה שוב לעולם ולשמור על המכינות. האחריות לחיילי, אחריות לפקודיי, אחריות למדינת ישראל. כלוחם בסיירת מטכ"ל, כמפק"צ שהוביל לוחמים למארבים, כמפקד מבצעים בעומק לבנון, כמנכ"ל בהייטק, כשר חינוך, כשר ביטחון ששולח חיילים לסכן את חייהם, וכראש ממשלת ישראל – עם האחריות הקדושה ביותר של שמירה על קיום מדינה יהודית בארץ ישראל. אחריות זה שמרגע כניסתי לתפקיד שר חינוך ושנים לפני האסון יצאתי לשטח לפגוש מכינות, באופן יזום, להקשיב, ללמוד, לנסות לזהות בעיות, ולא לחכות שהמערכת תדווח עליהן."

עוד הוסיף בנט ואמר כי "אני תמיד פועל בכל התפקידים שלי לייצר תרבות שמציפה בעיות. אחריות זה ברגע האסון להקים חמ״ל, להיות בקשר ברמה של כל כמה דקות, ללוות את המשפחות ואת בתי הספר. אחריות זה שהגעתי אישית לבתים של כל אחת מעשר המשפחות, להסתכל לכל אחת מהן בעיניים אחרי שאיבדו את היקר להן מכל. לפגוש את כל מנהלי המכינות, מצד אחד להדריך אותם לתיקון מיידי ועמוק, ומצד שני לחזק אותם ברגע קשה. הכי קל היה לי להיכנע ללחץ שקרא לסגור את כל מפעל המכינות. זו לא אחריות.. אחריות זה לתקן מה שצריך בלי לפרק את המפעל האדיר הזה של המכינות. גם באסון נורא זה תפסתי את מושכות האחריות בכל כוחי לא גלגלתי לאף אחד אחר את המשימה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button