מבזקיםפוליטי / מדיני

גורמים בציונות הדתית פנו נגד סמוטריץ' עקב ההסכם עם בן גביר: "ההסכם הזה אדיב מדי"

האיחוד בין המפלגות "הציונות הדתית" ו-"עוצמה יהודית" קרוב. זאת לאחר ההסכם שיו"ר הציוניות הדתית בצלאל סמוטריץ' מסר לחדשות 12 הערב (שני). יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, קיבל את ההסכם, ואף קרא לחתום עליו הערב.

לפי הצעתו של סמוטריץ', המפלגות ירוצו ברשימה אחת בהנהגה משותפת, ומקומות 2, 5, 7, 9, ו10 יוקצו לעוצמה יהודית. בנוסף, סמוטריץ' דורש כי המקום השביעי יהיה מועמד שיעבור את אישורו.

לפי ההצעת ההסכם אין כרגע מקום לנציג של מפלגת נעם, שלא השתתפו במו"מ. לא נרשם רצון רב בציונות הדתית לתת להם מקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אולם לאחר חשיפת ההסכם גורמים בציונות הדתית פנו נגד סמוטריץ': "ההסכם הזה אדיב מדי, זה מאוד בעייתי".

גורמים אחרים הוסיפו: "זה מייתר את הפריימריז. מה עם הציונות הדתית הקלאסית? לא נשאר לה מקום כשחצי מהרשימה היא בן גביר, אין איזון, הרשימה הופכת לקיצונית".

לפי ההיגיון של ההסכם ממבטו של סמוטריץ', עד מקום 8 לארבעת הח"כים המכהנים מהציונות הדתית יש ארבעה מקומות להתמודד עליהם בפריימריז. מקום 7 מוסכם, כך שגם אם סמוטריץ' היה רץ לבד היה חייב שריון. בן גביר קיבל את מקומות 9-10 מתוך הנחה שאלו מנדטים שהחיבור עמו מספק. מקום 11 ו-12 שמורים לציונות הדתית, כדי לא לייתר את הפריימריז. עוד אין הצעה על חלוקת התיקים והקמפיינים.

המחלוקת העיקרית נרשמת על המקום השביעי ברשימה; בן גביר רוצה איש מזרחי מהפריפריה, וסמוטריץ׳ רוצה להציב שם מועמד שימשוך את קולות הימין הרך שנמצאים כעת אצל מפלגת שקד-הנדל. סמוטריץ' ובן גביר נפגשו כמעט כל יום בשבוע האחרון, ובכל פעם למשך כמעט שעתיים.

ארכיון. צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ/דני שם טוב

 

Back to top button