מבזקיםפוליטי / מדיני

"אנחנו נוציא את ישראל מהמשבר": נתניהו חשף את התוכנית הכלכלית שלו

ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, חשף היום (רביעי) את התוכנית הכלכלית שלו שיבצע אם יחזור לשלטון. "אנחנו נוציא את ישראל מהמשבר." אמר נתניהו.

נתניהו החל את דבריו בנושא הפוליטי: "יש שלושה תנאים להצלחה: ממשלה יציבה, הובלה אישית של ראש הממשלה – אני לוקח על עצמי את המשימה, כפי שעשיתי בשלושה המשברים הכלכליים הקודמים. הדבר השלישי, אני מביא תוכנית חירום זמנית ונועזת כדי להוריד את המחירים. יש שני מרכיבי יסוד בתוכנית שלנו – בלימת עליית המחירים והפחתת מיסים."

נתניהו פירט את שלבי התוכנית: "הלימת עליית המחירים – הפחתת מחירים מיידית על מחוללי האינפלציה: נוריד את מחיר החשמל, את מחיר הדלק, את מחיר המים ונקפיא את תעריפי הארנונה לשנה. אלה צעדים שישפיעו על כל המחירים במשק. נוריד את מחירי המזון באמצעות הורדת מיסים ומכסים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיף ואמר: "ננפיק אג״ח ממשלתי שצמוד למחירי הדיור. זה יוריד את הביקוש בשוק. נקצר את הזמן לקבלת היתרי בנייה ונקדם אכיפה בדיעבד – הקבלנים והיזמים יבנו, ואם הפרו חוק תהיה אכיפה בדיעבד. נמשיך את סבסוד הקרקע לבנייה לזוגות צעירים ונתקצב תשתיות תומכות לפני הבנייה. אנחנו נעבוד בשיטת המקל והגזר מול הקבלנים. אם יחזיקו קרקעות ולא יבנו – יקבלו מקל. אם יבנו מהר – יקבלו גזר."

"נביא חינוך חינם לילדים בגילאי 0-3. זה יוזיל את העלות למשפחה בעשרות אלפי שקלים. זה מצמיח את המשק ויאפשר לבן או בת הזוג לצאת לעבודה." אמר נתניהו לסיום.

צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

תגובה אחת

  1. מענייח איך יעשה את זה , כבוד ראש הממשלה ) למי ששואל הוא תמיד ישאר ראש ממשלה מאחר וכיהן ככזה ( כשאני קורא את הכותרות האלה תמיד עולה בי השאלות הבאות : 1 למי מיועדת הכתבה והתשובה שאני נותן לעצמי היא לציבור המצביעים שנמצאים לצערנו במעמד סוציו אוקונומי בינוני מינוס ? 2 האם מדינת ישרטל חיה באי בודד ואיננה קשורה לכלכלה העולמית שתמיד טוב פה ואולי בעצם אנחנו חיים בגן עדן ? מאחר ואני ריאלי ואשמח לראות שאני טועה אין משמעות לכותרת בעולם הכלכלי שאנחנו חיים בו היום . חשוב להבהיר אני לא מצביע עבור מר נתניהו אבל מאמין גדול במשטר דמוקרטי ומבחינתי הוא תמיד יקרא כבוד ראש הממשלה

Back to top button