בריאותמבזקים

ח"כ עידית סילמן מקדמת את נושא בריאות הנפש בחברה הדתית

היום (רביעי) נערך מפגש לראשי המדרשות התורניות והמכינות בנושא עולם לימוד התורה הנשי ובריאות הנפש, ביוזמת חברת הכנסת עידית סילמן, יושבת ראש ועדת הבריאות של הכנסת, וורד מזומן אביעד, מרכזת קואליציית הארגונים הדתיים לבריאות הנפש.

המפגש שנערך במדרשת לינדנבאום בירושלים נפתח בהצגת הנושא על ידי הרב אוהד טר-לב, ראש מדרשת לידנבאום, וורד אביעד.

בהמשכו מוריה (שם בדוי), בת מדרשה לשעבר, סיפרה את הקשיים והמורכבות אשר היא חוותה כמתמודדת נפש, בשנה שעברה במהלך לימודיה במדרשה במרכז הארץ.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן שמעו המשתתפים הרצאה המקצועית של פרופסור ישראל שטראוס, מנהל אגף בריאת הנפש במרכז הרפואי מעייני הישועה, בנושא התמודדות הקהילה הדתית עם מתמודדי נפש ומתן כלים להכוונה והכלה קהילתית. אחריו נערך דיון פתוח עם ראשי המדרשות והמכינות בהובלת תמי סמט, בדילמות ואתגרים העולים מהשטח בסוגית המענים החינוכיים לתלמידות החוות קשים רגשיים והתמודדות נפשית.

את המפגש סיכם הרב יוני רוזנצוויג, מחבר הספר "נפשי בשאלתי", שנתן את נקודת מבטו כרב משיב לשאלות הלכתיות בנושאי בריאות הנפש.

במפגש השתתפו בנוסף: אנשי חינוך וטיפול רגשי, ר"מים ור"מיות במדרשות ובמכינות, נציגי ארגוני בריאות נפש במגזר הדתי ועוד.

חברת הכנסת סילמן סיפרה במפגש זה שיזמה: "עולם בריאות הנפש הוא נושא מרכזי שאני מובילה אותו לאורך כל השנה בוועדת הבריאות. מערכות האשפוז והטיפול שנדחקו עד היום לפאתים המוחשכים של מערכת הבריאות, מקבלים כעת במה, כשכל הזרקורים מופנים אליהם ואנחנו שם כעת ביחד עם קואליציה רחבה של ארגונים שמטרתם להעלות את המודעות ולהוביל לשינוי משמעותי של מערך בריאות הנפש בישראל, ובמקביל לאפשר תיווך ושמירה על אורח החיים והעולם הדתי בתוך המוסדות ומחוצה להם. דווקא עלינו כחברה דתית לאומית להיות אלו המובילים בהכלה ובשילוב של מתמודדי נפש במוסדות החינוך".

ורד מזומן אביעד אמרה: "ברור לכולנו שיש מורכבות ואתגר גדול בשילוב בנות המתמודדות עם קשים נפשיים. אבל אם נתייחס לקהילה הדתית כמו אל בית – אז כשמישהו חולה לא מוציאים אותו מהבית. להיפך דואגים לו ועושים הכול כדי שיבריא ויהיה חלק מאיתנו".

תמי סמט, מנהלת מכון באר אמונה, הוסיפה: "הפגישה עם המדרשות למיניהן מרגשת ומרשימה. אני מודה לחברת הכנסת עידית סילמן על העלאת הנושא לסדר היום הציבורי. כולם גילו רצון ונכונות לקלוט ולהכיל את מתמודדות הנפש אך חייבים בנושא הזה הדרכה וכלים מקצועיים. מכון באר אמונה שם לו למטרה להוביל את התחום החשוב הזה".

ארכיון. צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

Back to top button