חדשות הארץמבזקים

העמיסו, שינעו והשליכו עפר לנחל איילון: 7 חשודים עוכבו ונחקרו, 6 כלים נתפסו

המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל, פעלו אמש (רביעי) מול מספר גורמים העוסקים בכריית ובהעמסת עפר לא חוקית, אשר על פי החשד השליכו כמויות עפר גדולות לנחל איילון בסמוך לגנות והסבו נזק סביבתי נרחב.

בפעילות, שנערכה בשיתוף המשטרה הירוקה של המשרד, תחנת מסובים של משטרת ישראל, שיטור עירוני אור יהודה, רשות מקרקעי ישראל, הסיירת הירוקה של רשות הטבע והגנים ומג"ב, עוכבו ונחקרו 7 חשודים ומספר חשודים נוספים יזומנו לחקירה בימים הקרובים. בנוסף, תפסו הכוחות 4 משאיות, באגר ושופל ששימשו לביצוע העבירות. לאור הפעילות, פתחה המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה בחקירה פלילית.

על פי החשד, החשודים עוסקים בכרייה ושינוע עפר באופן לא חוקי וללא האישורים הנדרשים, ובאמצעות משאיות ללא רשיון שינוע השליכו את תכולת המשאיות אל ערוץ נחל איילון ואל השטחים הסמוכים לערוץ הנחל, תוך פגיעה בסביבה ובניגוד לחוק.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי הערכות, החשודים פעלו במשך שבועיים ושינעו מאות משאיות, ובכך הפרו חוקי שמירת ניקיון ורישוי עסקים. פעילותם של החשודים הובילה לסכנה לישובים הסמוכים מפני הצפות של נחל איילון, אשר נסתם כתוצאה מהשלכת העפר הפיראטית.

המשטרה הירוקה ומחוז תל אביב של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל, יחד עם כל הגופים השותפים, פועלים בשיתוף פעולה למיגור עבריינות סביבתית, העלולה להוביל לפגיעה בציבור ובסביבה.

יוסי בר, מנהל המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה: "החשדות החמורים המיוחסים לחשודים הם הפרה בוטה של החוק, תוך פגיעה חמורה בסביבה שעלולה להוביל לנזק ליישובים הסמוכים ולסביבה. הפעילות הביאה לעיכוב המעורבים המרכזיים לחקירה, הפסקת העבירות ותפיסת הכלים ששימשו על פי החשד לביצוען. זו דוגמה נוספת לכך שיש השקה קבועה בין העבריינות הסביבתית לתחומי פשיעה נוספים, לרבות עבירות תכנוניות, שמולן יש לפעול ביד נוקשה באופן מתואם ומשולב כפי שנעשה במשותף".

צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה
צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה

Back to top button