צרכנות

חושבים לקנות רכב? 6 יתרונות לקניית רכב יד שנייה מליסינג

משפחות ישראליות רבות מעדיפות לקנות מכונית דרך ליסינג פרטי, שחוסך כסף וכאבי ראש ואף מציע אחריות מעבר לזו של היבואנים. איך קשור יוקר המחיה לטרנד, ומה יתרונותיו האמיתיים?

Shutterstock

 

אורן הדר

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

קניית רכב מליסינג הפכה לדרך המומלצת ביותר להחליף מכונית; בעשר השנים האחרונות פנו ישראלים לאפיק זה כדי למנוע התעסקות ובזבוז זמן מול מוכרים פרטיים, ולדעת שהמכונית שקנו זכתה לטיפולים קבועים ומסודרים.

אך בשנתיים האחרונות חלו תמורות גדולות בשוק הרכב העולמי: החרפת משבר השבבים העולמי האטה את קצבי הייצור במפעלי הרכב, ועיכבה מסירות; במקביל, טיפסו מחירי הדלק – בין היתר, לאור המלחמה באירופה וחל זינוק בביקוש למכוניות חדשות וחסכוניות; בנוסף, נוצר משבר חלפים שייקר את אחזקת הרכב לאורך זמן. התוצאה היא יותר נהגים שרוצים מכונית ולא יכולים לקבל אחת, מה שגרר התייקרות מכוניות מכל סוג.

כשמכניסים לתמונה את יוקר המחיה, קל לראות למה הצרכן הישראלי מעדיף לקנות מכונית בעסקות ליסינג פרטי. מומחי רכב מסכימים שהן משקפות את הערך הטוב ביותר לכסף בימים אלה והביקוש רק הולך ועולה. בשנה שעברה בוצעו בישראל 991,402 העברות בעלות על כלי רכב פרטיים, צמיחה של 13% בהשוואה ל-2020. לפי הערכות, המספר צפוי לחצות את קו המיליון ב-2022.

מה זה ליסינג פרטי?

ליסינג פרטי יד שנייה, שכונה בעבר ליסינג מימוני, הוא קבלת מכונית בעסקה שכוללת תשלום מקדמה ראשוני ולאחריו תשלומים חודשיים שהוגדרו מראש. הנהג הוא שבוחר כמה לשלם ולמשך כמה זמן, ולאחר סיום החזר עלות המכונית, תאפשר לו חברת הליסינג לקבל בעלות עליה במחיר של 10% מתחת למחירון – או פשוט להחזירה. כך אפשר לחבוק מכונית יד שנייה שמורה ומטופלת באפס מאמץ, וליהנות מקשת רחבה של יתרונות למשפחה הישראלית.

חברות ליסינג מציעות שלושה סוגים של כלי רכב לעסקה פרטית: מכוניות שהושכרו באופן מזדמן ולטווח קצר כך שעברו יותר נהגים, מכוניות שהיו בשימוש לטווח ארוך של נהג קבוע אחד, ומכוניות חדשות לחלוטין – קילומטרז' אפס – שנרכשו ישירות מהיבואן. מומחי רכב בארץ מגדירים שישה יתרונות עיקריים של קניית רכב מליסינג, יד שנייה וחדש כאחד.

  1. מגוון דגמים עצום

בעבר התמקדו חברות הליסינג אך ורק בכמה דגמים פופולריים, כדי להוזיל עלויות חלפים וטיפול. הזינוק בביקוש וחיזוק הקשרים עם היבואנים אפשרו בניית קטלוג רכב מגוון ביותר – ממכוניות עירוניות קטנות, דרך משפחתיות, קרוסאובר ורכבי פנאי שטח. תוכלו למצוא מכוניות שבעה מושבים למשפחה גדולה, ואפילו דגמים ספורטיביים לחובבי הז'אנר. כל דגם מקבל את הטיפולים הנדרשים, כך שאפשר להיות בטוחים שמצבו המכני יהיה אופטימלי ביחס לקילומטרז' שלו.

  1. תנאי מימון נוחים וגמישים

הרוכש יכול במקרים רבים לקבוע בעצמו אם לשלם את מחיר המכונית תוך שנה, שנתיים או יותר ובהתאם גם את גודל המקדמה. בצורה זו, אפשר להיכנס לסוכנות ליסינג עם עשרים אלף שקל ולצאת עם מכונית בת פחות משנה.

  1. אפשרות מיקוח והשוואת מחירים

בעבר הייתה רכישת רכב מליסינג תהליך נוקשה ומגביל, אך כיום יש לישראלים טווח מיקוח גדול יחסית על לא מעט מסעיפי העסקה. נהגים שיערכו השוואת מחירים זריזה בין חברות ליסינג יוכלו להשתמש בהצעות המחיר כדי להתמקח ולשפר תנאים. השיפור יכול לבוא בצורת הורדת עמלות, הוספת שירותים שונים והוזלה במחיר העסקה כולה. החברות יודעות שהשוק מלא במתחרים ושנהגים עושים השוואת מחירי רכב מליסינג. ולכן הן פתוחות למיקח עם הרוכש על מחיר ותנאי העסקה.

  1. אפשרות רכישת רכב חדש לחלוטין

חברות ליסינג קונות מכוניות בהיקפים גדולים, וכך מקבלות מהיבואנים הנחות מפליגות אותן לא יכול להשיג צרכן פרטי. לכן, ביכולתן להציע מכוניות שלא ראו כביש בהנחה גדולה: בין 5% ל-10% ולעיתים אף יותר. עסקאות אלו הפכו לפופולריות ביותר בישראל, ובשנים האחרונות הן אף היוו, בחלק מהמקרים כ-15% מכלל עסקאות רכישת המכוניות בארץ.

  1. רכב משומש עם אחריות

חברות ליסינג מחזיקות צי רכב תחת פיקוח הדוק ובקרה טכנית צמודה, לרבות כל הטיפולים הדרושים, שמועברים בידי מומחים מנוסים. ולכן, מציעות רבות מהן אחריות לרוכשי רכב יד שנייה מליסינג פרטי – זאת, גם אם שנתון המכונית כבר מחוץ לאחריות היבואן. זהו יתרון מהותי שמוזיל עלויות שוטפות לאורך זמן וחיוני במיוחד לאור יוקר המחיה בארץ ומשברי רכב עולמיים שמייקרים חלפים.

  1. טרייד אין

זהו אחד היתרונות הבולטים ביותר. כמעט כל מי שקונה מכונית חדשה, גם מוכר את המכונית שהיא תחליף  ומדובר במאמץ מתיש וממושך; לא כל רוכש הוא רציני ופגישה עמו תהיה בזבוז של זמן ודלק, וגם הרציניים ביותר עלולים לוותר על העסקה מסיבות שונות. חברות ליסינג מאפשרות לבצע טרייד אין למכוניתכם הישנה, ואם מצבה טוב – תוכלו להפחית משמעותית מעלות הרכב החדש.

סיכום

קניית רכב יד שנייה מליסינג היא הבחירה הפרגמטית באקלים הכלכלי הישראלי של ימינו. יש להניח שעם הזמן רק יעלה היצע הדגמים ותתעצם התחרות בין הספקיות, מה שיפעל לטובת הצרכן.

Back to top button