חדשות הארץמבזקים

"זה היום שמשקף את הנקודות ההיסטוריות בהן ה"יחד" שלנו כשל"

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התייחס היום (שישי) לתשעה באב שיחול מחר. בדבריו מחבר הרצוג בין חורבן הבית לבין הקרע הקיים בחברה הישראלית.

את דבריו, "תשעה באב מסמל זמן לחשבון נפש לאומי, שבו מסתכלים על ה"אנחנו", על העם, על החברה. זה היום שמשקף את הנקודות ההיסטוריות בהן ה"יחד" שלנו כשל, והביא אותנו לאסונות כבדים. המסורת היהודית והערכים הדמוקרטיים מלמדים אותנו שמחלוקות הן לא דבר רע, להיפך, הן הדרך היחידה להעמיק ולדון בסוגיות ליבה; אבל זה נכון כל עוד יש דרך ויש כללי משחק."

עוד הוסיף הרצוג ואמר: "עלינו להתמיד ולהגביר את אהבת החינם בתוכנו, לנהל מחלוקות בכבוד ובהערכה, לגופו של עניין ולא לגופו של אדם. המרחק בינינו קטן מכפי שאנו מדמיינים, מרחק של הושטת יד, של היכרות, של הקשבה. מי יתן והימים האלה יבנו גשרים והזדמנויות לקרבה ולאחווה בכל ישראל. ברוח הזו, של אחדות והקשבה, אני מזמין אתכם להצטרף באופן מקוון למפגש שנקיים בבית הנשיא בעיצומו של הצום, ביום ראשון בשעה 11:00. יחד עם אביב גפן, רינו צרור, הרב יובל שרלו, חן ארצי-סרור וג'קי לוי, נדון במשמעויות ובלקחים שתשעה באב מביא עמו עבורנו, כפרטים, כעם, כחברה וכמדינה; וננסה להעמיק במהות של מחלוקת לשם שמים."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארכיון. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

Back to top button