כלכלהמבזקים

שרת הכלכלה הורתה לפעול להקטנת אי הודאות: "ישנה חשיבות עליונה לחיזוק החוסן הכלכלי"

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי הורתה היום (ראשון) להנהלת משרדה לפעול בנחישות להקטנת אי הודאות במשק ולשמירה על הרציפות התפקודית. השרה מבקרת בשטח, ונפגשת עם ראשי רשויות מפעלים ועסקים. כמו כן חתמה על צו לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום שמשמעותו, המשך הרציפות התפקודית במשק והפעילות במפעלים המספקים שירותים חיוניים

השרה ברביבאי הבהירה הבוקר, כי משרד הכלכלה והתעשייה יפעל לסייע למגזר העסקי ולעובדים במשק, על מנת להבטיח המשך רציפות עסקית במשק, מענה לצרכי התושבים ולעובדים השכירים והעצמאים.

משרד הכלכלה יוודא את המשך הפעילות הרציפה של המפעלים החיוניים עומד בקשר עם הרשויות המקומיות באזור העוטף על מנת להבטיח תאום אספקת מזון לנקודות השיווק. כמו כן פועל לזיהוי חסמים וצרכים הנגזרים מהמציאות הביטחונית במטרה לתת מענה להמשך פעילותם.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עם הכרזת שר הביטחון על מצב מיוחד בעורף, חתמה השרה ברביבאי על צו לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום, המאפשר לקרוא לעובדים לעבודה במפעלים למתן שירותים חיוניים. זאת על מנת להבטיח את המשך הפעילות המשקית החיונית במרחב שהוכרז "מצב מיוחד בעורף".

המשמעות היא כי במידה ותעלה בעיה של התייצבות עובדים, מאפשר הצו למשרדי הממשלה לפנות לאגף כוח אדם בשעת חירום בזרוע העבודה לשקול את הצורך להוצאת צווי גיוס לעובדים. יצוין כי הנחיות פיקוד העורף נכון לעת זו מאפשרות לקיים פעילות במקום עבודה שיאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן התגוננות.

מדובר במפעלים המספקים מוצרים /שירותים חיוניים בין היתר, תשתיות מים, חשמל, דלק, גז, רפואת חירום (בתי חולים, בתי חולים גריאטריים, מכוני דיאליזה, מוסדות סיעודיים ושירותים תומכים) , רפואה בקהילה (קופות חולים ושירותים תומכים), אספקת מזון, מוסדות רווחה ושירותים תומכים, שירותי תחבורה, נמלים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ומפעלים התומכים את הצבא ועוד.

בנוסף, האגף ליחסי עבודה בזרוע העבודה, הפיץ לציבור מידע חיוני הן לעובדים והן למעסיקים במשק, בהמשך למצב המיוחד, בין היתר נמסר כי אין לפטר עובדים שנקראו בצו 8 ובמהלך 30 הימים שלאחריו, וכי עובדים שנשארו בבית עם ילדיהם, מתחת לגיל 14 בעקבות הודעות פיקוד העורף וסגירת מוסדות החינוך, יהיו זכאים לפיצוי, על פי תקדימי עבר. למידע המלא, היכנסו לאתר זרוע העבודה.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל’) אורנה ברביבאי: "לצד ההגנה על ביטחון אזרחי ישראל ישנה חשיבות עליונה לחיזוק החוסן הכלכלי אשר יאפשר וודאות, לעובדים, לתעשייה ולבעלי עסקים. זיהוי הצרכים בזמן אמת והפקת לקחים מאירועי לחימה קודמים יאפשרו לנו לחזור לשגרה בטוחה מוקדם ככל הניתן. משרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לעמוד בקשר רציף עם ראשי הרשויות היכן שנדרש כדי לקיים שגרת חירום בנסיבות המצב המיוחד בעורף ולאפשר חזרה מהירה ליום שאחרי ביצירת וודאות במשק."

ארכיון: צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

Back to top button