מבזקיםפוליטי / מדיני

הנשיא קיבל את כתבי ההאמנה של השגרירים החדשים של גרמניה, וייטנאם ונפאל

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קיבל היום (שלישי) את כתבי ההאמנה של השגרירים חדשים של גרמניה, וייטנאם, ונפאל עם תחילת תפקידם כשגרירי מדינותיהם בישראל, בסדרת טקסים רשמיים בבית הנשיא.

עם הגעת השגרירים נוגן המנון מדינתם על ידי תזמורת צה"ל ולאחר מכן סקרו השגרירים את משמר הכבוד הצה"לי. לאחר הגשת כתבי ההאמנה לנשיא, הנשיא קיים פגישה עם כל שגריר, ולאחר מכן חתם כל אחד בספר האורחים של בית הנשיא. בסיום כל טקס נוגנה "התקווה".

הראשון להגיש את כתב ההאמנה שלו לנשיא המדינה היה שגריר וייטנאם, לאי דוק טראנג, לשעבר סגן שגריר וייטנאם בספרד וסמנכ"ל משרד החוץ של מדינתו. שגריר ווייטנאם הגיע בלבוש מסורתי בצבע כחול, אשר עוצב במיוחד לכבוד הטקס. נשיא המדינה ושגריר וייטנאם שוחחו אודות ההיסטוריה של העמים שלהם, לקראת ציון 30 שנים לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. נשיא המדינה הביע את רצונו להרחיב את שיתוף הפעולה בין ישראל לוייטנאם בתחומי המסחר, החקלאות, החדשנות, ועוד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר מכן הנשיא קיבל את כתב האמנתו של שגריר גרמניה, שטפן זייברט, לשעבר דובר ממשלת גרמניה בתקופתה של הקנצלרית אנגלה מרקל. נשיא המדינה שיבח את היחסים בין ישראל לגרמניה, וציין את הביקורים הרבים של מנהיגים גרמניים בישראל בשנה האחרונה. הנשיא התייחס למשמעות העמוקה של הגעת שגריר גרמני חדש לישראל וציין כי בעוד שתי המדינות מחויבות תמיד לזכור את העבר, עליהן להביט קדימה יחד לעבר העתיד. לאחר הטקס, נשיא המדינה ורעייתו הציגו לשגריר ולרעייתו את יצירות האומנות שבאולם הגדול, בדגש על הציורים על התקרה של שורד השואה נפתלי בזם, המגוללים את סיפור בריחתה של משפחתו מגרמניה הנאצית.

לסיום, העניקה שגרירת נפאל, קנטה ריזל, את כתב האמנתה לנשיא בלבוש סארי מסורתי. השגרירה בירכה את הנשיא בעברית עליה התאמנה ואמרה כי היא מקווה לעבוד עמו לחיזוק והעמקת קשרי הידידות בין ישראל לנפאל. נשיא המדינה ציין את תקוותו להרחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות בדגש על החקלאות, התיירות, החדשנות, ועוד. בתום פגישתם, שגרירת נפאל הזמינה את נשיא המדינה לביקור במדינתה.

צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ
צילום: חיים צח, לע"מ

Back to top button