מבזקיםמשפטי/פלילי

בג"ץ פסק: בשל ניגוד עניינים – לא ניתן למנות את הרב רלב"ג לתפקיד אב בית דין

בית המשפט העליון פסק היום (רביעי) כי נשיא בית הדין הרבני הגדול, הרב הראשי דוד לאו, לא יכול למנות את הרב רלב"ג לתפקיד אב בית דין, וזאת בשל ניגוד עניינים – זהו גיסו.

היה ניסיון להגיע לפשרה בין היועצת המשפטית לממשלה לבין נשיא בית הדין הרבני הגדול בעת שהעתירה אודות ניגוד עניינים הייתה תלויה. למשל, הסדר עקרוני לפיו במקרה שבו מתעורר חשש לניגוד עניינים בשל קרבתו של המועמד לנשיא בית הדין הרבני הגדול, המינוי יתבצע בהתאם לעמדתה של ועדה בלתי תלויה, שזהות חבריה לא תיקבע על-ידי נשיא בית הדין הרבני הגדול בעצמו – למשל, שחברי הוועדה יהיו דיינים בדימוס שאין להם זיקה עכשווית לבתי הדין הרבניים וכן משפטנים בשירות המדינה. חרף ההתקדמות לא הושגה הסכמה בעניין זה בין כלל המשיבים.

בית המשפט העלון כתב בפסיקתו: "בהיעדר הסכמה, בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ קבע כי המינוי של הרב רלב"ג כאב-בית-דין לא יכול לעמוד, בשל כך שנעשה ללא הסדר מתאים שיש בו לתת מענה לבעיה של ניגוד עניינים".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד נכתב בפסק הדין: "נקבע כי בשלב זה נשיא בית הדין הרבני הגדול לא יוכל להחליט על מינויים נוספים של הרב רלב"ג קודם שייקבע הסדר מתאים לפתרון בעיית ניגוד העניינים. בצד זאת, בית המשפט העליון הדגיש כי אין בפסק דינו משום הטלת כל דופי ברב רלב"ג או הבעת עמדה באשר להחלטות שצריכות להתקבל, והוסיף כי על הצדדים לפעול במהרה כך שיושג הסדר מתאים בהתייעצות עם היועצת המשפטית לממשלה".

בית המשפט העליון. ארכיון. צילום: ויקיפדיה

Back to top button