חדשות הארץמבזקים

שר החינוך לשעבר הלך לעולמו בגיל 96, הנשיא ספד לו: "איש חזון ומעשה"

שר החינוך לשעבר, אהרון ידלין, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 96. ידלין היה פעיל ציבור, חבר הכנסת וכאמור, שר החינוך בממשלתו הראשונה של יצחק רבין. ידלין היה חתן פרס ישראל.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לידלין: ״כואב את הפרידה על אהרן ידלין ז״ל. יותר מכל דבר, היה אהרן ידלין מר חינוך. לצד היותו מראשי תנועת העבודה וההתיישבות העובדת בישראל, איש חזון ומעשה, היה אהרן מחנך ומורה בכל רמ״ח איבריו. עשייתו רבת-השנים בכנסת ובממשלה למען חינוכם ועתידם של ילדי ישראל תהווה לו אנדרטה חיה לשנים קדימה. בחייו זכה בפרסים רבים – ובהם פרס ישראל, אך יותר מכל זכינו אנחנו בו ובתרומתו. אהבתי והערכתי אותו מאוד. תנחומיי למשפחתו ובהם ידידי, בנו, אלוף (מיל׳) עמוס ידלין ולכל אוהביו ומוקירי זכרו. יהי זכרו ברוך.״

שר התרבות והספורט חילי טרופר: ״עצב על לכתו של אהרון ידלין זכרו לברכה. ידלין היה מנהיג ציוני ואיש חינוך יוצא דופן, שפעל רבות למען צמצום פערים, קידום החינוך וההתיישבות. ידלין היה מופת של דוגמה אישית, שכל חייו ביקש לעשות טוב למען מדינת ישראל. יהי זכרו ברוך״.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ראש הממשלה יאיר לפיד: "מדינת ישראל נפרדת היום מאהרון ידלין איש אדמה ורוח. חתן פרס ישראל, שר חינוך ואיש ציבור בכל רמ"ח אבריו. ידלין, שהוביל את התפיסה שחייבים לשים את החינוך בראש סדר העדיפות של מדינת ישראל, דאג לעתיד הילדים והשקיע את מיטב שנותיו בחינוך, היה ממייסדי בית ברל שממשיך את דרכו בלימודי ההוראה. בשם ממשלת ישראל ומדינת ישראל אני שולח ניחומים וחיבוק לכל משפחת ידלין, לעמוס ורותם היקרים, זכיתם לאב וסב שנים רבות, לדוגמא ומופת ואתם ממשיכים את דרכו בשליחות הציבורית שלכם. יהי זכרו ברוך".

צילום: דוברות בית הנשיא

Back to top button