חדשות הארץמבזקים

נתניהו, גנץ ומיכאלי ספדו לשר לשעבר שהלך לעולמו: "מדור המייסדים של מדינת ישראל"

לאחר פרסום ההודעה המצערת היום (שישי) בדבר פטירתו של שר החינוך לשעבר וחתן פרס ישראל, אהרון ידלין ז"ל בגיל 96, הספדים ודברי הוקרה נשמעו מכל קצוות הקשת הפוליטית. ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, ספד לידלין בהודעה שפרסם לפני זמן קצר, כמו גם שר הביטחון, בני גנץ ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מרב מיכאלי, שספדה לידלין בפתח ישיבת סיעת העבודה.

מדברי ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "אני מבקש להביע את צערי העמוק על פטירתו של אהרן ידלין ז״ל, מדור המייסדים של מדינת ישראל, שהלך היום לעולמו. אהרן התמסר לבניין הארץ עוד בטרם הקמת המדינה, בתרומתו להקמת יישובים בנגב כדי להכלילו בשטחה של המדינה היהודית העתידה לקום. הוא היה שר חינוך נמרץ, זוכה פרס ישראל, איש ציבור אמיתי שהחזון הציוני פיעם בו. אני מוסר את תנחומיי למשפחתו. יהי זכרו ברוך."

ארכיון. צילום: קובי גדעון, לע"מ

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי ספדה לאהרן ידלין ז"ל, בפתח ישיבת סיעת העבודה שהתקיימה היום: "מותו של אהרן ידלין זה סוף פרק מאוד משמעותי. אהרן הוא מאחרוני הנפילים שחיו בנינו ושנשאר במפלגת העבודה אחרי כל השנים האחרונות והטלטלות שעברה המפלגה. איש שהיה צנוע באופן הכי אמיתי שיש והאמין אמונה עמוקה בדרך של מפלגת העבודה, בדרך של מה שאנחנו כל הזמן חוזרות וחוזרים להגיד- הדרך של מגילת העצמאות. זה בא לידי ביטוי בשירות ציבורי אין סופי, בחיים שלמים של שירות ציבורי, בכל התנועות שהרכיבו את תנועת העבודה ומפלגת העבודה, בין אם בקיבוצים ובין אם זה בשירות הציבורי שלו כחבר כנסת, כשר חינוך וכמי שזכה בפרס ישראל."

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד הוסיפה השרה מיכאלי: "אהרן ידלין היה מזכיר ממשלה בממשלת גולדה ואחד האנשים שידעו לספר את הסיפורים הכי מופלאים על גדולתה של גולדה כראש ממשלה ועל התפקוד החיובי שהיה אז לממשלות ישראל. הוא היה שותף של המפלגה לאורך כל הדרך ואני זוכרת איך בפריימריז הראשונים כשאני הגעתי ב- 2012, הוא היה באירוע ההכרזה של הבחירות, וכבר אז הוא היה כמובן מבכירי המפלגה ואחד האחרונים שנשארו עם המפלגה. אהרן נשאר איתנו לאורך כל הדרך. חלקנו היינו באירוע לכבודו ממש לפני שנה ואני מאושרת שהספיקו לעשות לו המון המון כבוד. אפשר היה לראות את הנחת שזה גורם לו, ההכרה בתרומה הכל כך משמעותית שלו למדינת ישראל ולחברה הישראלית. יהי זכרו ברוך."

שר הביטחון, בני גנץ, ספד אף הוא לידלין ז"ל: "אהרן ידלין היה אדם שאכפת לו מאזרחי ישראל – מנערותו ועד יומו האחרון. מקום המדינה שם חלם, הקים, הגשים והתיישב בנגב. בשנים האחרונות הייתה לי את הזכות לפגוש אותו מספר פעמים ודבר אחד תמיד בלט בו – הלהט שלא תם להשפיע, להשמיע את דעתו, לתרום לשגשוגה של המדינה וביטחונה. לפני כמה שנים כשהרציתי במדרשת שדה בוקר על הצורך להתאים את מערכת החינוך ומתווה השירות למציאות של המאה ה-21, ניגש אלי דווקא ידלין המבוגר, וביקש להעמיק בנושא. הוא חיזק אצלי את התחושה שהחינוך הוא ראשית הצירים להמשך קיומנו הביטחוני, הכלכלי והערכי. הלוואי שניקח כולנו מהלהט החינוכי והציוני שלו, וננצור ולו מעט ממורשתו. יהי זכרו ברוך, תנחומים למשפחתו היקרה".

Back to top button