מבזקיםפוליטי / מדיני

ח"כ בן גביר הכריז: עוצמה יהודית תרוץ לבד

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר ערך הערב (שני) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה, בה הוא הכריז כי מפלגת עוצמה יהודית תרוץ לבדה ולא ברשימה משותפת תחת הציונות הדתית.

חבר הכנסת בן גביר אמר: "בחודש וחצי האחרון עשיתי הכול, אבל הכול, כדי שנרוץ יחד עם חבריי במפלגת הציונות הדתית. בתחילה חברי בצלאל סמוטריץ' סירב בכלל למשא ומתן. אחר כך הוא הסכים, אבל מסתבר שרק למראית עין, ועכשיו הוא דורש לעצמו שישה מקומות מתוך שמונה".

הוא המשיך בנאומו: "בכל סקר, בכל בדיקה, בכל מחקר, בכל סיור שפגשנו את אהדת הציבור בשטח וברחוב – אנחנו גדולים ממנו משמעותית, והוא, הוא דורש לעצמו שלושה רבעים מהרשימה. ויתרתי על המקום הראשון – זה לא הספיק לו. ויתרתי על רוב ברשימה – זה לא הספיק לו. ויתרתי על השוויון ברשימה – גם זה לא הספיק לו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הוא הוסיף: "בשונה מחברי בצלאל, אני רוצה לתת מקום גם לציונות דתית מכל הגוונים והסוגים, אבל לא רק לציונות הדתית, אלא גם לתושבי הפריפריה, צפון, דרום, מסורתיים, חילונים, וחרדים, נשים, חיילים וצעירים. לצערי, למרות כל הוויתורים שלי, חבר הכנסת סמוטריץ' בחר שלא נרוץ ביחד, כי הוא רצה בעיקר דתיים לאומיים קלאסיים".

עוד אמר: "אין בליבי על בצלאל ידידי. עבדנו מצוין ביחד בשנה האחרונה, ועדיין נותרה בי תקווה שהוא יתעשת ויבחר להמשיך ביחד, אבל אני מכבד את הרצון שלו לפנות לקהל המצביעים של איילת שקד. ולכן, בלב שלם, אחרי שניסיתי בכל דרך להגיע לאחדות, ואחרי שבצלאל סרב לכל הוויתורים שלי – אני מכריז הערב על ריצה עצמאית של מפלגת עוצמה יהודית בבחירות הקרובות. אנחנו חייבים להחליף את הממשלה הנוראית הזו, ויש לנו המון פתרונות כמו חוק חסינות לחיילים ושוטרים, חוק עונש מוות למחבלים והפסקת קייטנות הכול כלול למחבלים".

הוא סיים את נאומו: "ציבורים שלמים מחכים לנו. הגיע הזמן להביא ביטחון לרחובות, הגיע הזמן לשקם את הכבוד הלאומי מול המחבלים ותומכיהם. הגיע הזמן להחזיר לעם ישראל את הכבוד. לחיילים, לשוטרים, לחקלאים, לעצמאים, למוחלשים – לכולנו!!!! מיליוני אזרחים מחכים לממשלת ימין אמיתית וחזקה. הגיע הזמן לתת להם מענה. הגיע הזמן לעוצמה יהודית!"

צילום: דוברות חה"כ איתמר בן גביר

יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' נתבשר מוקדם יותר היום על כוונתו של בן גביר להכריז על ריצה ברשימה בנפרד ושלח לו מסר באמצע חופשה משפחתית בצפון בכוונה להניא אותו מכך.

בצלאל סמוטריץ׳ אמר לבן גביר: "ניהלנו מאבק יוצא מן הכלל להפלת הממשלה הרעה והמסוכנת הזו שנשענה על תומכי הטרור של האחים המוסלמים. יש לנו עוד חודש עד סגירת הרשימות, בוא חזרה לחדר המשא ומתן, נדבר על הכול, נדון בהכול נגיע להסכמות על איך הכי נכון לרוץ ביחד כדי למקסם את הכוח ולהביא לניצחונו של המחנה הלאומי".

הוא הוסיף: "איתמר ידיד מדובר בשגיאה קשה. המחנה הלאומי לא יכול להרשות לעצמו פיצולים ופילוגים וסיכון בזריקת קולות לפח כפי שקרה לצערנו לא פעם ולא פעמיים".

אולם בן גביר מסר את הצהרתו ומסתמן שזוהי החלטתו הסופית.

צילום: דוברות חה"כ איתמר בן גביר

Back to top button