צרכנות

מדדים מובילים בעולם

קרדיט לתמונה: depositphotos

אחת ההמלצות החמות למשקיע פסיבי בשוק ההון היא להשקיע במספר מדדים מובילים בעולם באמצעות תעודות סל שעוקבות אחרי מדדים. כיום השקעה בתעודות סל שעוקבות אחרי מדדים מובילים נחשבת להשקעה הכי פשוטה והכי חכמה.

בהשקעה במדדים יש סיכון קטן להפסד בטווח הקצר וסיכוי גבוה לרווח גדול בטווח של שנים, בשונה מהשקעה במניות ספציפיות שנחשבת הרבה יותר מסוכנת. מור קורן, מרצה בקורס למסחר בשוק ההון, מסביר לקוראים על כמה מדדים מובילים בעולם שעולים בעשרות אחוזים בטווח של שנים.

הגדול ביותר – השוק האמריקאי

נתחיל עם השוק הכי גדול מבין השווקים הפיננסיים ברחבי בעולם – השוק האמריקאי. השוק האמריקאי כולל מספר גדול של חברות ענק אמריקאיות ובינלאומיות שונות, ומגלגל מדי יום מחזור של מיליארדי דולרים!

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדדים מובילים בשוק ההון בארצות-הברית

  • מדד 500 S&P: בין המדדים הפופולריים ביותר בשוק האמריקאי, כולל 500 מניות של חברות ענק אמריקאיות שנסחרות בבורסה בניו-יורק.
  • מדד דאו ג'ונס: מדד מרכזי ופופולרי בשוק האמריקאי, כולל 30 מניות של חברות ענק אמריקאיות, אשר נסחרות בבורסה לניירות ערך בניו-יורק.
  • מדד הנאסד"ק: הנאסד"ק הוא מדד חדשני וטכנולוגי, גרסה מקוונת של הבורסה המסורתית לניירות ערך. הנאסד"ק נחשב חדשני יותר ופחות ביורוקרטי מהבורסות האחרות. במדד זה ניתן לסחור ביותר מ-3,300 חברות ענק מ-12 מדינות, ביניהן נמצאות חברות גדולות ומצליחות שעוסקות בתחום הטכנולוגיה, כמו אמזון, אפל, גוגל וטסלה.

שווקים מובילים באסיה

באסיה ישנם שלושה שווקים פיננסיים מרכזיים – השוק הסיני, השוק היפני והשוק ההודי. אמנם השווקים של סין ויפן הם המרכזיים והגדולים באסיה והשוק ההודי קטן יותר, אך הוא שוק חשוב ומתפתח ועשוי לעורר עניין גדול בקרב משקיעים. חשוב לומר שהשוק הסיני מצוי בהתפתחות מתמדת בשנים האחרונות, ולפי הערכות של מומחים הוא עשוי לעקוף את השוק האמריקאי ולזכות בתואר "השוק הכלכלי הגדול בעולם".

מדדים מובילים באסיה

  • מדד נייקי 225: המדד המרכזי של השוק הפיננסי ביפן. המדד כולל 225 מניות של החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר ביפן. המדד מתעדכן לאורך כל שעות המסחר.
  • מדד שנגחאי: בין המדדים החשובים והמרכזיים ביותר בבורסה בסין, שכולל מניות של החברות הסיניות המצליחות ביותר, בעלות שווי השוק הגבוה ביותר. המסחר בשוק הסיני פחות נגיש למשקיעים זרים, שכן הוא מפוקח בידי הממשלה הסינית, שלא מאפשרת לזרים לקיים מסחר מלא.
  • מדד האנג סנג: המדד המרכזי של הבורסה בהונג-קונג, שכולל את המניות של החברות המצליחות והגדולות ביותר בהונג-קונג. המדד מתעדכן לאורך כל שעות המסחר.
  • מדד סנסקס: בין המדדים החשובים והמרכזיים בשוק ההודי, הממוקם בבומביי. המדד כולל את 30 החברות ההודיות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר.

שווקים מובילים באירופה

קשה לדבר על כלכלת אירופה כמקשה אחת, שכן היא מורכבת ממדינות עשירות בעלות כלכלה חזקה במערב אירופה וממדינות מזרח אירופה, שנחשבות עניות וחלשות יותר מבחינה כלכלית.

מדדים מובילים באירופה

  • FTSE 100: המדד המרכזי והחשוב של לונדון – במדד יש 100 מניות של החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר, אשר נסחרות בבורסה שבלונדון.
  • מדד DAX: המדד המרכזי של גרמניה, שבו נסחרות 30 המניות של החברות הגדולות ביותר בבורסה בפרנקפורט.
  • מדד CAC: המדד המרכזי והמוביל בצרפת, שם נסחרות 40 מניות של החברות הגדולות ביותר בבורסה בפריז.

איך ניתן להתעשר מהשקעה במדדים מובילים בעולם

קנה כמה מדדים מובילים לתקופה של 40 שנה ותראה בעצמך איך בכל 10 שנים אתה מכפיל ואף משלש את ההון שלך. כלומר, בטווח של 40 שנה ניתן להכפיל את ההון פי 30. אני אוכיח לך זאת.

לתקופה של 40 שנה: ,s&p 500 נבדוק את התשואה של מדד מוביל בעולם, מדד ה-

שם המדד מחיר ב-1/8/1981 מחיר ב-1/8/2021 סכום ההשקעה תשואה ב-10 שנים סכום בסוף התקופה
s&p 500 132 4,410 ₪ 30,000 3,340% 1,002,000

 

בהשקעה התחלתית של 30,000 שקל במדד מוביל לתקופה של 40 שנים ניתן להכפיל את הסכום פי 33.4 ולהגיע ל-1,002,000 שקל. כלומר, תשואה של 3,340%. תשואה טובה, אבל לא מצוינת!

כדאי לדעת – יש מדדים מובילים בעולם שניתן להשקיע בהם ולהגיע לתשואה גבוהה יותר. זאת ועוד, תיק ההשקעות שלך הוא לא שגר ושכח! ניתן ללמוד על מגמות ואינדיקטורים מובילים בשוק ההון ולהשקיע עם כיוון השוק ולא נגד כיוון השוק. בנוסף, ניתן ללמוד איך להכפיל את התשואה של מדדים מובילים בעולם באמצעות תעודות סל ממונפות.

יש מוצרים רבים וכללים חשובים במסחר בשוק ההון. כדאי לך ללמוד את התחום לעומק על מנת לדעת לאבחן מתי השוק במגמת ירידה וכדאי לך למכור בתחילת הירידות את התיק ומתי השוק במגמת עלייה וכדאי לך שוב לקנות ולחזק את תיק ההשקעות. קורס השקעות בשוק ההון ילמד אותך במה הכי נכון וכדאי להשקיע היום על מנת להגיע לתשואה ממוצעת של כ-15% בשנה.

לסיכום: משקיע חכם קונה מדדים מובילים בעולם לטווח של שנים. אין שום השקעה שניתן להכפיל בה כל סכום פי 30 בטווח של כ-40 שנה, אלא בהשקעות במדדים בשוק ההון.

למד בהקדם על מדדים מובילים ועל השקעה באמצעות תעודות סל ממונפות ותכפיל את הכסף שלך. כך תוכל להגיע לחיים של רווחה כלכלית!

Back to top button