מבזקיםצבא וביטחון

לוחם צה"ל, סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל נהרג מירי כוחותינו סמוך לטול-כרם

דובר צה"ל מוסר כי לוחם צה"ל, סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל נהרג אמש (שני) מירי כוחותינו, בסמוך לטול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה. חייל צה"ל, סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל, לוחם בחטיבת כפיר, בן 20 מנתניה. נתן פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

בעקבות האירוע, נפתחה חקירה של המשטרה הצבאית בנושא. בסיום החקירה, הממצאים יועברו לבחינת הפרקליטות הצבאית. הודעה נמסרה למשפחתו של הלוחם. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. סמל-ראשון נתן פיטוסי ז"ל.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף אבי בלוט, סיימו תחקור ראשוני בנקודת האירוע בה נהרג אמש לוחם צה״ל מירי כוחותינו. לאורך כל הלילה בוצע תחקור בזירה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מדברי מפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס: ‏״במהלך פעילות מבצעית הלילה בקו התפר, נהרג לוחם צה״ל בשוגג מירי כוחותינו. מדובר באירוע קשה ומצער מאוד שלא היה אמור להתרחש. אני שולח את תנחומיי העמוקים למשפחה השכולה, ומחזק את כל החיילים והמפקדים המעורבים באירוע, עם קרות האירוע התחלנו לתחקר אותו ואנו נמשיך להעמיק ולהפיק את כל הלקחים הנדרשים מאירוע קשה זה״.

מתחקיר ראשוני שבוצע, עולה כי השניים שמרו יחד בצמד בעמדה בקו התפר. סמוך ל-22:30, אחד מהם עזב העמדה לזמן קצר, חזר אליה וזוהה בטעות על ידי חברו כחשוד וחמוש. החבר ירה שני כדורים, אחד מהם פגע ופצע אנושות את הלוחם. מותו נקבע בבית החולים. הרמטכ"ל, אביב כוכבי צפוי להגיע בבוקר לזירה, לתחקר באופן אישי את האירוע הקשה.

שר הביטחון בני גנץ, הגיב לאירוע המצער ואמר: ״מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ״ר נתן פיטוסי ז״ל. ליבי עם משפחתו היקרה. כולנו מחבקים אותם הבוקר. צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה.״

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

Back to top button