מבזקיםפוליטי / מדיני

מתווה הפיצויים לתושבי עוטף עזה אושר בוועדת הכספים

מתווה הפיצויים לתושבי עוטף עזה בעקבות מבצע "עלות השחר", אושר היום (שלישי) בוועדת הכספים בכנסת.

לאחר משא ומתן שהוביל יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת אלכס קושניר ממפלגת ישראל ביתנו, יחד עם יו"ר "דגל התורה" חבר הכנסת משה גפני וחבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס, מתווה הפיצויים שופר ואושר פה אחד בוועדת הכספים.

על אישור התקנות הוטלה רביזיה, עד אשר צה"ל ומשרד הביטחון יעבירו את רשימת הישובים שהיו תחת הגבלות תנועה טרום המבצע.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

חבר הכנסת אלכס קושניר העלה את התקנות לאישור בכפוף לרביזיה: "ניסינו להגדיר את הישובים בהם התנועה הוגבלה ב-2 עד 5 לאוגוסט, לצערי עוד לא קיבלנו את הרשימה הזו מצה"ל, אשר הוא מוסמך לתת אותה. החלטנו להצביע על התקנות, עם כל התיקונים שהכנסנו, אבל נבקש מצה"ל לשלוח לנו את רשימת הישובים שהתנועה הוגבלה אליהם בתקופה הזו, נגיש רביזיה וברגע שהרשימה תגיע והכנסת תחזור מהחופשה, נפתח את הרביזיה, צריך עוד כמה תיקונים טכניים ונצביע על התקנות".

עוד הוא אמר בנושא: "מבצע עלות השחר שונה במהותו מהמבצעים הקודמים, גם בהיבט המבצעי והצבאי שלו, וגם לאחר מכן בהתנהלות האזרחית אל מול האוכלוסייה. שר האוצר ליברמן הגדיר עוד במהלך המבצע שהפיצויים יגיעו מהר, והמדיניות תהיה מרחיבה לפי בית הלל. עשינו את זה במהלך בזק בכנסת ורק שבוע לאחר סיום הלחימה, השלמנו את העבודה על התקנות ואישרנו אותם".

חברת הכנסת נירה שפק מיש עתיד אמרה: "אני שמחה שכל הדרישות שהיו לנו, להרחיב לטובת הישובים שנפגעו, התקיימו. הסעיף הכי מהותי נשאר פתוח, כי לא עשינו את כל העבודה בשביל שני ישובים, לכן אנחנו מגישים את הרביזיה ודורשים ממשרד הביטחון להשלים את זה. אני מבקשת ממשרד הביטחון שכל הישובים שבסמיכות למחסומים, צמודי–סמוכי גדר ב-0-4 יוכנסו למסמך ואני מתכוונת לוודא את זה".

המתווה המשופר:

– הפיצוי על יום ההיעדרות מהעבודה עלה מ-430 ש"ח ל-460 ש"ח.

– הוועדה את תקופת הזכאות וקבעה כי אלה יהיו זכאים לפיצוי עם תחילת המגבלות ו-48 שעות לאחר סיום המבצע.

– בישובים בטווח 7-40 ק"מ מגדר המערכת – עסקים שהיו סגורים בשל הנחיות פיקוד העורף, בתאריכים שבין 5-8 לאוגוסט והתקלקלו להם חומרי גלם (למשל מסעדות) – יקבלו תוספת של 20% מעבר לפיצוי על השכר.

– בישובים בטווח של 0-7 ק"מ מגדר המערכת, בתאריכים שבין 5-8 באוגוסט, שני ההורים יקבלו פיצוי שכר אם נעדרו מהעבודה.

– בישובים בטווח 7-40 ק"מ, הפיצוי יינתן להורה אחד שנעדר מהעבודה, אם יש לו ילד עד גיל 14. הכוונה היא למצב בו אחד ההורים נאלץ לשמור על הילד, למרות שמקום עבודתו היה פתוח.

– הושג הסכם בין משרד החקלאות לקרן מס רכוש על מסלול מקל לפיצוי עבור החקלאים, בהובלתו של השר עודד פורר.

ארכיון. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

Back to top button